یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با تاکید بر تاثیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری با محتوای رضوی و دینی یادآورشد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که این تعداد شرکت کننده نشان از توجه مردم و اثرگذاری جشنواره‌های رضوی دارد.

محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: جشنواره شعر ترکی در ارومیه، تواتر رضوی در تبریز و نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان) در سمنان از جمله جشنواره های مورد حمایت این بنیاد است.

وی با اشاره به شرکت ۸۰ هزار نفر در جشنواره دل‌نوشته رضوی در استان مازندران بیان‌ کرد: این تعداد شرکت‌کننده بسیار چشمگیر و نشان‌دهنده اقبال از اینگونه جشنواره‌ها است.

برازش به شرایط کرونایی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود برنامه‌ها و جشنواره‌های حضوری به حداقل برسد و جشنواره‌ها با تغییر ماهیت، بیشتر به شکل مجازی برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به ایجاد هنرهای نو و مفهومی و میزبانی سمنان در برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به پیشرفت فناوری و تغییر ماهیت هنر و شکوفایی رشته‌هایی مانند انیمیشن و هنرهای مفهومی تلاش می‌شود برگزاری جشنواره‌ها به‌صورت مجازی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر به‌دلیل ماهیت گروهی در شرایط شیوع کرونا هنوز به نتیجه نرسیده است، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند خوشنویسی، نگارگری، شعر ترکی، عربی، داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی در سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: این بنیاد از تولیدات هنری در خصوص توسعه و ترویج سیره رضوی حمایت و آثار هنرمندان فاخر را خریداری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها