پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی ICCN

عضو سازمان جهانی ICCN گفت: پرونده فرهنگی شهر زنجان در اولویت ده‌گانه مجمع جهانی ICCN قرار دارد.

اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: پرونده فرهنگی شهر زنجان با عنوان زنجان، پایتخت غزل معاصر ایران با محوریت و موضوعیت عاشقانه‌های زنده‌یاد حسین منزوی که با پیشنهاد و حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و توسط اینجانب تدوین و به دبیرخانه دو سالانه SPAIN-ICCN-UNESCO، ارسال شده بود، در فهرست اولویت‌های ده‌گانه مجمع جهانی ICCN قرار گرفته است.

عضو فهرست پژوهشگران یونسکو گفت: این مجمع جهانی که هر دو سال یک‌بار در  یکی از شهرهای عضو برگزار می‌شود، باید در ماه ژوئن 2020 همزمان با جشن بزرگ داناجو و با حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO در شهر گانگ نئونگ کره جنوبی برگزار می‌شد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

وی تصریح کرد: ICCN شبکه همکاری بین شهری برای محافظت، پاسداشت و معرفی میراث ناملموس بشری است که هر دو سال یک‌بار تحت عناوین تعیین شده با حضور شهرهای مختلف عضو از کشورهای متعدد و با شرکت اعضای مشترک ICCN-UNESCO  تشکیل جلسه می‌دهد.

کریمی با تدوین و ارسال پرونده داستان‌ها، نقل‌ها و افسانه‌های آشیقی زنجان، شهر زنجان را در مجمع جهانی ایتالیا به عضویت ICCN درآورد و در سال 2017 با حضور در سمینار جهانی ICH در پکن به معرفی هنر آشیقی پرداخت.

عضو فهرست پژوهشگران یونسکو افزود: انتخاب اشعار پرونده شهر فرهنگی زنجان، توسط آقایان علیرضا سلطانی و مصدق آقاجانلو و با رعایت استانداردهای مطابق با مجمع جهانی انجام پذیرفته و ترجمه اشعار منتخب بر عهده منوچهر نجفی به عنوان سرپرست گروه مترجمان بوده است.

بر اساس این گزارش، قرار است اشعار ترجمه شده به زبان انگلیسی، در قالب آلبوم (شعر و موسیقی)  تولید و بعنوان نماد شهر فرهنگی زنجان به تمامی اعضای مشترک ICCN-UNESCO که در مجمع جهانی شرکت خواهند کرد، اهدا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها