پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کتاب شاعران زنجانی با عنوان «قامت سرخ سلیمانی» رونمایی شد

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: کتاب قامت سرخ سلیمانی حاصل 73 قطعه شهری است توسط شاعران به نام زنجانی گردآوری شده است.

منصور کلامی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان درباره رونمایی کتاب «قامت سرخ سلیمانی» گفت: از ديرباز ايرانيان، يافته‌های خود را از راه نوشتن در اختيار نسل آينده قرار می‌دادند که ازجمله آن ثبت سرگذشت بزرگان بوده است که سردار سلیمانی نیز جزو آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه پس از شهادت سردار سليمانی قشرهای مختلف جامعه هر كدام بهنوبه خود در ستايش راه اين شهيد گام‌های ارزشمندی برداشتند، گفت: شاعران استان زنجان نيز با هماهنگی انجمن شعر بسيج هنرمندان استان و معاونت فرهنگی سپاه شهرستان زنجان آثار خود را در رثای سردار سلیمانی و شهيدان ارائه كردند.

کلامی‌فرد با اشاره به روند گردآوری کتاب شعر «قامت سرخ سلیمانی» افزود: در این کتاب شاعران علاوه بر ابراز احساسات و عواطف شخصی خود با بيانی زيبا سردار سلیمانی را به جامعه معرفی کرده است.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: کتاب قامت سرخ سلیمانی حاصل دلنوشته‌های شاعرانی است كه عشق خود را با هنر عجین کرده‌اند که یاد این سردار بزرگ فراموش نشود.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه 73 اثر از 63 شاعر استان زنجان در این مجموعه گردآوری شده است، اضافه کرد: این مجموعه سال آینده در کنگره ملی 3 هزار شهید استان توزیع خواهد شد.

کلامی‌فرد تصریح کرد: اين مجموعه با عنوان: «قامت سرخ سليماني» تلفيقی از نام سنبل سرداران شهيد استان زنجان شهيد قامت بيات و نام شهيد حاج قاسم سليمانی است.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان زنجان افزود: شعر هر كدام از شاعران در اين مجموعه گويای ارادت آنان به راه شهداست و تا حد امكان سعي شده است از گفتار سهلِ ممتنع سرپيچی نكرده و با پرهيز از سخنهاي غامض، بتوان در دل مخاطبان نفوذ کند.

کلامی‌فرد با بیان اینکه کار گردآوری این کتاب و اشعار آن از اسفندماه سال قبل آغاز شده است، تصریح کرد: این کتاب پس از اصلاحات در تاریخ خرداد ماه آماده چاپ شد ولی بخاطر عدم امکان رونمایی و پیش‌بینی برنامه‌های کنگره شهدای زنجان و نهمین دوره جشنواره سراسری بخش استانی رونمایی شد.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان زنجان درباره چاپ این کتاب نیز گفت: چاپخانه سیمرغ زنجان همه مراحل چاپ را عهده‌دار بود و با سه انتشاراتی برای گرفتن مجوزهای لازم صحبت شده تا بعد از توافق با یکی از انتشاراتی‌ها کتاب به بازار عرضه خواهد شد.

عنوان کتاب از شعر زیر برداشت شده است:
«قامتی سرخ، سری سبز، دلی باده پرست
می‌خوران مست، سبو مست ، شده ساغر مست
سنگ ظلمت ز پی
حمله دستانی پست
حرمت معرفت و ساقی و پیمانه شکست»

شعر از منصور کلامی‌فرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها