شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
30 درصد مجوزهای صادره برای کتاب در زنجان سهم دفاع مقدس است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 70 عنوان کتاب در استان مجوز چاپ گرفته‌اند، گفت: 30 درصد این کتاب‌ها مربوط به حوزه دفاع مقدس است.

فاطمه کرباسی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: حمایت از کتاب‌های چاپ شده به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

وی افزود: سال گذشته 90 کتاب در این استان چاپ شد که میزان خرید انجام شده از مؤلفین این کتاب‌ها در حدود 50 میلیون تومان بوده است که این آمار شامل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس نیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال تاکنون 70 کتاب مجوز نشر گرفته‌اند، گفت: این کتاب‌ها توسط انتشاراتی‌های داخل استان به چاپ رسیده است که خرید حمایت از آنها نیز در اواخر سال انجام خواهد شد.

کرباسی با اشاره به اینکه تأیید مجوز و همچنین بحث خرید کتاب از جمله حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب است، گفت: اغلب خریدهای حمایتی در ماه‌های پایانی سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از ازگان‌ها از جمله سازمان تبلیغات، حوزه هنری، سپاه و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه حمایت از کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس را دارند، بیان کرد: اگر کتاب ویژه‌ای در سطح ملی یا استان با موضوع دفاع مقدس چاپ شود، بازهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت لازم را انجام خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کتاب‌های چاپ شده در حوزه ایثار و شهادت در سنوات گذشته متفاوت بوده است، افزود: شاید بتوان گفت حدود 30 درصد کتاب‌های چاپی در زنجان در حوزه دفاع مقدس بوده است.

کرباسی با تأکید بر اینکه بخشی از کتاب‌های نویسندگان زنجانی نیز در انتشاراتی‌های خارج از استان به چاپ می‌رسد، گفت: گستره توزیع این کتاب‌ها در کل کشور رخ می‌دهد، اما آمار دقیقی از این کتاب‌ها در دست نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین درباره کتاب‌های رونمایی شده به‌مناسبت هفته دفاع مقدس نیز اظهار کرد: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس 7 کتاب در زنجان و شهرستان‌ها رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها