شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
صدور مجوز برای 4109 عنوان در قم/ 56 کتاب غیرمجاز شناخته شد

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مجوزهای صادر شده در شش ماهه نخست سال جاری را بالغ بر 4000 عنوان برشمرد و گفت: 56 اثر از کتاب‌ها برای صدور مجوز غیرمجاز شناخته شدند.

روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به آمار صدور مجوز کتاب این اداره در 6 ماه نخست سال جاری اشاره کرد گفت: طی این مدت، برای 4109 عنوان کتاب مجوز صادر شده است.
 
رئیس اداره کتاب قم اضافه کرد: استان قم در زمینه تولید کتاب کودک و نوجوان از ظرفیت خوبی برخوردار است؛ از این رو از مجموع مجوزهای صادره، 623 عنوان را حوزه کودک و نوجوان به خود اختصاص داده است.
 
کریمی 2005 مورد از مجوزها را مشروطی عنوان و بیان کرد: 2005 درخواست بعد از اعمال و اصلاح موارد خواسته شده توسط ناشران، مجددا به چرخه صدور مجوز برگشتند که از این تعداد مورد ارجاع شده، 56 اثر غیرمجاز شناخته شده و مجوز چاپ دریافت نکرده‌اند.

 
این مقام مسئول در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین اهدا کتاب را یکی از وظایف اصلی اداره کتاب استان عنوان کرد و یادآور شد: تعداد کتاب‌های اهدا شده توسط واحد اهداء کتاب 8500 جلد بوده است.
 
وی در پایان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ جهاد و مقاومت و گسترش سبک زندگی با محوریت شهدا از کتاب‌‌های این حوزه از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حمایت جدی به عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها