چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
خودنمایی «بهاری‌تر از بهار» در پاییز اردبیل

آثار اعضای ادبی و مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در یک جلد کتاب گردآوری و با عنوان «بهاری‌تر از بهار» منتشر شد.

زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، از انتشار «بهاری‌تر از بهار» خبر داد و افزود: این کتاب که پیش‌بینی شده در هفته ملی کودک رونمایی شود، مجموعه آثار 52 عضو ادبی و مکاتبه‌ای کانون استان است که در یک جلد گردآودی و از سوی انتشارات آریتان، همزمان با مهر ماه و آغاز مدرسه منتشر شد.

وی اضافه کرد: کتاب، میراث گرانبها و یار همیشه مهربان جامعه بشری بوده و در تداوم فعالیت‌های ماندگار، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گسترده‌ترین و تخصصی‌ترین کتابخانه‌های این نسل را تدارک دیده است.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: آفرینندگی ادبی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری در قالب شعر و داستان، وجهی از بروز خلاقیت نسلی است که در فرآیند بهره‌مندی از کوشش‌های علمی و ادبی مربیان در قالب کارگاه‌های ادبی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ادبیات، آشنا کردن افراد با فرهنگ‌های متفاوتی است که انسان‌ها بسته به موقعیت جغرافیایی، زیستی و شیوه زندگی دارند و هدف نهایی ادبیات کودک و نوجوان نیز علاوه بر ایجاد عادت به مطالعه، سرگرمی و لذت‌؛ آماده کردن این نسل برای شناخت خود و محیط، دوست داشتن، احترام به اصالت انسانی، میل به اعتلای مدام و تقویت صلح جهانی است.


به اعتقاد احدزاده، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، متولی چنین فرآیندی است و بستر شکوفایی خلاقیت و استعدادهای نهفته در وجود کودکان را فراهم می‌کند.

وی درباره موفقیت‌های کم‌نظیر سال‌های اخیر کانون استان در زمینه فعالیت‌های ادبی نیز گفت: در سالی که گذشت و در نخستین مهرواره ادبی کشور، استان اردبیل با 9 منتخب از 86 منتخب نهایی کشوری در زمینه داستان پس از استان میزبان در رتبه دوم کشور قرار گرفت، که این موفقیت اعضای انجمن‌های ادبی استان نمودی از تلاش سیستم کنونی بود.

مدیرکل کانون استان اظهار کرد: کتاب «بهاری‌تر از بهار» حاصل و خروجی چند دوره کارگاه‌ عمومی و تخصصی است که در چهار فصل مجزای «داستان کودک، داستان نوجوان، شعر کودک و شعر نوجوان» برای علاقه‌مندان برگزار شد و در تداوم تلاش‌هایی صورت گرفت که از دو سال گذشته با انتشار کتاب‌های «قلم‌یاران» و از «اسفریس تا هشت بهشت» در راستای توجه‌افزایی به فرهنگ مطالعه و خلق اثر آغاز شده بود و قطعاً با آماده‌سازی آثار جدید تداوم خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها