سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
درگذشت شاعر خراسانی در سکوت خبری

«سیدمهدی شهیدزاده» شاعر و هنرمند خراسانی و موسس انجمن ادبی و فرهنگی پویا 27 شهریورماه همزمان با روز شعر وادب فارسی و در سکوت محض خبری درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، علت فوت زنده‌یاد «سیدمهدی شهیدزاده» عارضه قلبی عنوان شده است. پیکر زنده‌یاد شهیدزاده در قطعه نام‌آوران بهشت رضا در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

محمد نیک، عضو شورای سیاستگذاری شعر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در گفت‌وگویی با  خبرنگار ایبنا درباره زنده‌یاد سیدمهدی شهیدزاده، شاعر و هنرمند خراسانی، گفت: وی متولد 1315 در کرمان اما ساکن مشهد بود. با وجودی که کارمند اداره بهداشت و علوم پزشکی بود، اما یکی از علاقمندان شعر، ادب و عرفان بود در همین راستا نیز از دوران جوانی در جلسات شعر استاد فرخ در روزهای جمعه شرکت می‌کرد. او همچنین در سایر محافل ادبی و فرهنگی حضوری پررنگ داشت.

وی ادامه داد: علاقه او به سرودن شعر و محافل ادبی بسیار قابل توجه بود؛ به‌طوری‌که بعد از مدتی انجمن ادبی و فرهنگی پویا را در مشهد تاسیس کرد؛ انجمنی که قدمت آن به بیش از نیم قرن می‌رسد و استادان بسیاری روزهای چهارشنبه در این محفل شرکت می‌کردند.

این عضو شورای سیاستگذاری شعر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، انجمن ادبی پویا را پس انجمن فرخ دومین انجمن ادبی مستقل خراسان عنوان کرد و افزود: حضور جوانان علاقمند و خوانش سروده‌هایشان در انجمن ادبی و فرهنگی پویا نقطه عطفی برای تشویق و حمایت آنها در این زمینه شد به طوری که بسیاری از آنها اکنون خود را مدیون حمایت‌های این انجمن و استاد شهیدزاده می‌دانند.

نیک با اشاره به اینکه تا سال‌های بسیار تصور بیشتر افراد شرکت کننده در محفل ادبی پویا مبنی بر این بود که جلسات در منزل شهیدزاده برگزار می‌شود، گفت: در حقیقت وی به دلیل علاقه خود مکانی را اجاره کرده بود و هر چهارشنبه میزبان علاقمندان به شعر همراه با جلسات نقد و سخنرانی در همین حوزه بود و تمام مخارج برگزاری این جلسه را به صورت شخصی تقبل کرده بود.

وی در ارتباط با سروده‌های شهیدزاده عنوان کرد: زنده‌یاد شهیدزاده شعرهایی در سبک کلاسیک، مذهبی و عرفانی سروده بود و در ایام کرونا با جمع‌آوری این اشعار قصد چاپ آنها را داشت اما عمر او مجال این اقدام را نداد؛ اما امیدواریم به زودی این تصمیم او با همراهی هنرمندان محقق شود.

این عضو شورای سیاستگذاری شعر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه شهیدزاده همزمان با روز شعر و ادب فارسی به علت عارضه قلبی درگذشت و در قطعه نام‌آوران بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد، یادآور شد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا مانع برگزاری هر گونه محفل و یا مجلسی شده است، اما در حال بررسی هستیم تا در صورت امکان مراسم گرامیداشتی برای وی برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها