سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
67 میلیون تومان کتاب جدید به کتابخانه‌های محروم استان قزوین تزریق شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: 670 میلیون ریال کتاب جدید خریداری و به کتابخانه‌های محروم استان تزریق شد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، گفت: از ابتدای امسال 670 میلیون ریال اعتبار در قالب کتاب جدید برای اختصاص به 11 کتابخانه استان قزوین محروم استان قزوین هزینه شده است.

وی بیان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از نظر منابع و توانمندی‌ها، کتابخانه‌های استان قزوین با سه وضعیت ویژه (قرمز)، نارنجی (معمولی) و سبز (مناسب) طبقه‌بندی شدند و با این پیمایش انجام شده، اولویت‌های موجود در حمایت و تزریق منابع جدید به کتابخانه‌های استان قزوین شناسایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: در پی این پیمایش انجام شده 11 کتابخانه استان قزوین شامل کتابخانه‌های روستایی، کتابخانه‌های مناطق محروم و تازه تاسیس و کتابخانه‌های دارای مخاطبان بالا در اولویت قرار گرفتند.

محمدبیگی گفت: بعد از این مرحله فهرستی از تازه‌های نشر و کتاب‌های قابل خریداری به این کتابخانه‌ها ارسال شد و نهایتا با افزودن پیشنهادات کتابداران و مسئولین این کتابخانه‌ها و تایید لیست 2213 عنوان کتاب و 2263 نسخه به ارزش 645 میلیون ریال خریداری و در اختیار این کتابخانه‌ها قرار گرفت.

وی افزود: توجه به تمامی گروه‌های سنی مخاطب کتابخانه و علاقمندی‌های مختلف تلاش کردیم تا کتب تهیه شده مجموعی از همه طیف‌های علاقمندی و سن را تحت پوشش خود قرار دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: همچنین در این مدت به‌منظور حمایت از نویسندگان و مولفان قزوینی 6 عنوان کتاب از تازه‌های نشر این استان با اعتبار 240 میلیون ریال خریداری و به کتابخانه‌های استان قزوین تزریق شد.

محمدبیگی همچنین گفت: در خرداد و تیر امسال 126 نسخه کتاب به ارزش ریالی 26 میلیون ریال توسط خیّرین جذب و با توجه به اعلام نظر خیّرین، در سه کتابخانه‌ها مدنظر و در حوزه کودک و نوجوان به روال ذکر شده، توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها