سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کتابخانه روستای رمین در هفته کتاب افتتاح می‌شود

مراحل ساخت کتابخانه روستای رمین چابهار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این کتابخانه همزمان با هفته کتاب در آبان ماه امسال افتتاح شود.

عبدالحکیم بهار، عضو شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوست‌دار کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به آغاز مراحل ساخت کتابخانه روستای رمین چابهار گفت: از سال ۱۳۹۳ کتابخانه این روستا در داخل یک کانکس فعالیت خود را آغاز و نسبت به عضوگیری کودکان و نوجوان اقدام کرد و تاکنون نیز در داخل کانکس به اعضای خود خدمات ارایه می‌دهد.
 
وی ادامه داد: اکنون بیش از ۷۰۰ کودک و نوجوان در این کتابخانه عضویت دارند که همگی ساکن روستای رمین هستند و کتابخانه افراد بزرگسال نیز در کانون سلامت محله روستا است که حدود ۲۰۰ نفر در آن عضو هستند.
 
بهار با بیان اینکه ساخت یک کتابخانه مناسب و توسعه فضا و فعالیت‌های فرهنگی را طی این سال‌ها دنبال می‌کردیم اما برای ساخت و ساز و تخصیص زمین با مشکلاتی روبه‌رو بودیم تا اینکه بنیاد فرهنگی دکتر مجتهدی برای مشارکت در ساخت کتابخانه برای روستا اعلام آمادگی کرد.
 
وی در این زمینه توضیح داد: از اواخر سال گذشته با مدیر بخش فرهنگی سازمان منطقه آزاد مذاکراتی انجام شد و با حمایت آن‌ها توانستیم زمینی به متراژ 2000 مترمربع را از بهیاری گرفته و کاربری فرهنگی برای آن بگیریم.

بهار درباره ویژگی‌های این کتابخانه گفت: قرار است ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۱۵۰ متر مربع ساخته شود و شامل دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال باشد، کتابخانه‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند و اعضا بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
 
وی با بیان اینکه کار ساخت و ساز کتابخانه آغاز شده است، عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی برای این کتابخانه پیش‌بینی کرده‌ایم که شامل برنامه‌های فرهنگی مثل دعوت از نویسندگان کودک و نوجوان و بزرگسال، برپایی جشن کتابخوانی و گفت‌وگو درباره کتاب‌ها و نقد آثار است، از سوی دیگر تلاش داریم یک خانه فرهنگ تاسیس کنیم تا به عنوان یک فضای فرهنگی مطمئن و مناسب برای مردم روستا باشد.
 
به گفته بهار، بتن‌ریزی‌ ساختمان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته کتاب در آبان ماه آماده‌سازی کل ساختمان به پایان برسد و روستای رمین با حدود هفت هزار نفر جمعیت از این کتابخانه بهره‌مند شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها