دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
20 عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس در خوزستان رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: در هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از 20 عنوان کتاب در خوزستان برگزار و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 99 تعداد 50 جلد کتاب در زمینه دفاع مقدس منتشر شود.

وی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: تاکنون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان توانسته است در زمینه مجلد کردن، تهیه کتاب و خاطرات و دانستنی‌های دفاع مقدس، اطلاعاتی را که در دسترس عموم نبوده، به چاپ برساند. در سال 98 تعداد 50 جلد کتاب دفاع مقدس منتشر شد و همچنین تا پایان امسال بنیاد 50 عنوان کتاب دیگر چاپ می‌کند.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه هنوز چند سالی بیشتر از تاریخ شفاهی نگذشته است، تصریح کرد: با توجه به در دسترس بودن بسیاری از عناصر تاثیرگذار دفاع مقدس می‌توان امیدوار بود که در این زمینه به بهره‌برداری فرهنگی مناسبی دست یابیم.  

سردار یوسفی ادامه داد: استان خوزستان به‌عنوان پایتخت و مرکز ثقل دفاع مقدس این افتخار را دارد که توانسته بیش از 70 درصد از واکنش‌های دفاع مقدس، بزرگترین عملیات نیروهای مسلح و افراد تاثیرگذار اعم از فرماندهان دسته‌ها، گردان‌ها، تیپ، لشکرها و سپاه‌ها از سایر نقاط کشور را در خودش جای داده است.

وی با اشاره به فرآیندی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان جهت تدوین تاریخ شفاهی استان انجام شده است، عنوان کرد: با وجود جغرافیای دفاع مقدس در خوزستان،  دارا بودن ذخایر و منابع عظیم اطلاعاتی، استفاده از دستاورد رزمندگان، سازمان‌ها‌ و دستگاه‌هایی که  در ارتباط با جنگ بودند؛  این بنیاد اقدام به انجام مصاحبه‌ها با افراد و جمع آوری مطالب، خاطرات، عکس، فیلم  ارائه به بخش اسناد و ادبیات، این آثار را در قالب کتاب چاپ  کرده و در دسترس دانش پژوهان، مراکز علمی دانشگاهها، تاریخ نگارها قرار می‌دهد.

سردار یوسفی با اشاره به ارتباط نسل جوان با خوانش آثار دفاع مقدس اینگونه توضیح می‌دهد:  از چند سال گذشته تلاش کردیم ذائقه‌های جوانان را در جامعه شناسایی کنیم و بر همین اساس آثاری در زمینه شعر، داستان‌نویسی، تئاتر، نقاشی و... تولید کنیم. این بنیاد آمادگی دارد ضمن تفاهم با همه انجمن‌های فرهنگی هنری و نیز استفاده از ظرفیت، خلاقیت و ابتکار قشر جوان در جهت تولید آثار فاخر دفاع مقدس حمایت و همکاری کند.

وی در پایان یادآور شد: در هفته دفاع مقدس 2900 برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح استان خوزستان برگزار می‌شود که در این میان می‌توان به افتتاح فاز اول باغ موزه آبادان در دوم مهر،  برنامه ویژه سالروز حصر آبادان، ۹ مهر حماسه مردم حمیدیه و نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها