یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
راویان «در گوش من گفت» زنان‌اند

«سعیده زادهوش» نویسنده اصفهانی، با اشاره به زاویه دید داستان‌‌های کتاب جدیدش گفت: مجموعه داستان «در گوش من گفت» کاملا زن‌محور است؛ به گونه‌ای که تمام شخصیت‌های اصلی و راوی داستان‌ها زنان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مجموعه داستان «در گوش من گفت»، از سوی انتشارات قصه باران با شمارگان 500 نسخه، با قیمت 17 هزار تومان منتشر شده است و هم اکنون از سایت انتشارات قصه باران، فیدیبو و کتابفروشی‌های اصفهان قابل تهیه است.

سعیده زادهوش، با اشاره به زاویه دید مجموعه داستان‌های کتاب جدیدش به خبرنگار ایبنا گفت: مجموعه داستان «در گوش من گفت» کاملا زن‌محور است؛ به گونه‌ای که تمام شخصیت‌های اصلی و راوی داستان‌ها زنان هستند. داستان‌ها با زاویه دیدهای مختلف مسائل زنان را گوشزد می‌کنند. به‌نحوی که در این اثر زاویه دید اول شخص، واگویه، تک‌گویی دراماتیک و پلی فونیک برای روایت داستان‌ها به کار گرفته شده است.

وی افزود: سعی کردم در این مجموعه از سنین کودکی تا بزرگسالی به مسائل خاص زنانه از جمله کودک‌آزاری، فرار از خانه، ارتباط با جنس مخالف، شغل زنان و نحوه برخورد با حضور آن‌ها در عرصه‌های اجتماعی، عشق و ازدواج، تعاملات خود زنان با هم، اعم از چشم و هم چشمی و رقابت‌های دیوانه‌وارشان بپردازم.


این نویسنده تصریح کرد: البته اگر از نظر رقابت با آثار دیگر که چنین محتوایی را در بر دارند، مقایسه‌اش کنم باید افسوس بخورم که ای کاش این مجموعه خیلی پیش‌تر موقع نوشتن داستان‌ها منتشر می‌شد چون برخی داستان‌ها قدمت پانزده ساله دارند.
 
زادهوش در پایان بیان کرد: این کتاب 10 داستان با عناوین بی نما، گُل، اِ... سَلام!، عشق و توت و یاد، تنگنا، معاوضه بخت‌ها، عفیفه، کلاس خانم کلانی، فتان و در گوش من گفت را شامل می‌شود؛ که امیدوارم با استقبال از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان به داستان کوتاه روبه رو شود.

یادآوری می‌شود، سعیده زادهوش متولد 1352 در اصفهان و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رسته میکروبیولوژی است. از آثار او می‌توان به چندین مجموعه داستان کوتاه از «چهارده» (پرسش 82)، «خواهران پینوکیو» (قدیانی 97) و «رانندگی یک موجود شرور» (بیکران دانش و فرهنگ 98)، اشاره کرد. همکاری با ماهنامه «سلام بچه‌ها» و بخش داستان مجله «پیام زن» (94-90) و برخی دیگر از نشریات محلی اصفهان از 86 اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها