شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
افتتاح شهرک چاپ قم تا پایان سال/ واگذاری ۵۰ هکتار زمین به ۷۵ واحد صنفی

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم از واگذاری ۵۰ هکتار از شهرک چاپ قم به ۷۵ واحد صنفی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال این شهرک افتتاح شود.

مجتبی محمودیان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت شهرک چاپ قم گفت: در سال ۱۳۹۵ که اتحادیه چاپ قم را تحویل گرفتیم، با وجود اینکه مدیر قبلی اتحادیه گفته بود که شهرک چاپ قم را نمی‌خواهیم و بخش‌هایی از شهرک به صنوف دیگر واگذار شده بود، در وهله اول اعلام کردیم که شهرک را می‌خواهیم و با تلاش‌های زیاد موفق شدیم که شهرک را پس بگیریم.
 
وی افزود: اولین واحد شهرک نیز در شهریورماه سال ۱۳۹۶ به متراژ ۱۲ هزار مترمربع واگذار شد که ساخت و ساز آن اکنون به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است اما به دلیل مشکلات ارزی، امکان خرید ماشین‌آلات وجود ندارد.
 
محمودیان با اشاره به حضور اعضای این اتحادیه در شهرک توضیح داد: تلاش ما بر این است که واحدهای اورژانس چاپ (واحدهایی که سفارشات فوری و محدود چاپی انجان می‌دهند) که باید در سطح شهر باشند در شهر قم باقی بمانند و واحدهای صنعتی به شهرک بیایند. در این‌زمینه رایزنی‌های مختلفی برای دعوت از اعضا برای حضور در شهرک انجام شده است.
 
وی تاکید کرد: تاکنون برای حدود ۷۵ واحد، واگذاری انجام شده‌است؛ ساخت‌وساز ۲۰ واحد آغاز شده و ۲۰ واحد هم در حال دریافت پروانه ساخت هستند و امیدواریم تا پایان امسال ۱۵ واحد آماده بهره‌برداری باشند.
 
محمودیان با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هکتار به اعضای صنف واگذار شده است، عنوان کرد: حدود ۷۰ هکتار دیگر زمین داریم و  اگرچه متقاضی برای دریافت زمین داریم اما برای واگذاری زمین‌ها سخت‌گیری می‌کنیم زیرا می‌خواهیم با بهترین شرایط به صنایع نوین و رسته‌هایی که در سطح استان کمتر هستند واگذار کنیم.
 
به گفته وی، طی ماه‌های آینده ۷۰ هکتار باقی مانده بین اعضا واگذار می‌شود تا هرچه زودتر فعالیت این شهرک آغاز شود و تولید به همراه داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها