چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
تخصیص یک میلیارد و 350 میلیون تومان از بودجه حوزه کتاب شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان اعلام کرد: برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اصفهان ۱.۵ میلیارد تومان بودجه در قالب برنامه «یار مهربان» برای شهرداری در سال جاری در نظر گرفته شده که تاکنون یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، بیان کرد: در سال جاری افزایش صددرصدی را برای بودجه‌ برنامه‌های حوزه فرهنگ و ورزش شهرداری اصفهان در نظر گرفتیم. ردیف بودجه مصوب شورای اسلامی شهر اصفهان برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط شهرداری و در قالب برنامه «یار مهربان»، ۱.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آن تخصیص داده‌ شده است.

مهدی مزروعی افزود: از این مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان جهت خرید کتاب و تجهیز کتابخانه مدارس محروم، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان دیگر برای تهیه وسایل ورزشی برای افراد و یا مدارس محروم و ۱۵۰ میلیون تومان جهت هزینه‌های اجرایی برنامه «یار مهربان» در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: همچنین بودجه مصوب خرید کتاب برای کتابخانه‌های شهرداری مبلغ ۶۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که ۴۶۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان تاکنون اختصاص‌ یافته است.

رئیس گروه فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نکته قابل‌ توجه این است که ردیف بودجه برنامه‌های فرهنگی با موضوع کتاب در قالب ردیف بودجه «یار مهربان» به‌صورت مجزا لحاظ شده است. به‌علاوه بودجه‌ای برای ثبت، پردازش و انتشار تاریخ شفاهی اصفهان و طرح حمایتی هنرمندان اصفهانی در نظر گرفته‌ایم.

مزروعی درباره اهمیت کتاب در زندگی شخصی و تنهایی در دوره کرونا گفت: انسان دو راه برای گزینش روش‌های زندگی دارد یا تجربه شخصی که بهای گزافی و به قیمت عمر خود دارد یا اینکه از تجربیات و افکار دیگران استفاده کند. یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های استفاده از آراء دیگران، مطالعه کتاب است.

این حقوقدان که در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نیز کتاب و فیلم برای تماشا پیشنهاد می‌دهد، در رابطه با کتابی که این روزها برای دوستداران کتاب و کتابخوانی پیشنهاد می‌کند، گفت: در حال حاضر کتاب «شهریار» نوشته «نیکولو ماکیاولی» فیلسوف سیاسی مشهور ایتالیایی، را در دست مطالعه دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها