سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
جزئیات برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دومین جایزه کتاب سال زنجان با هدف ایجاد فضای رقابتی بین ناشران و مولفان استانی برگزار می‌شود.

محمود علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: دومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سه گروه تالیف، ترجمه و احیا متون برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه جایزه کتاب سال زنجان به همه مؤلفان و پدیدآورندگانی که در سال 1398 حداقل در یکی از محورهای فراخوان کتاب چاپ کرده باشند، تعلق خواهد گرفت، گفت: این محورها شامل آثار منتشره مولفان و پدیدآورندگان ایرانی و خارجی در حوزه زنجان‌شناسی، آثار مولفان و پدیدآورندگان زنجانی در تمام حوزه‌ها و آثاری که برای اولین بار در سال 1398 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده‌اند، می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جایزه کتاب سال استان زنجان شامل بخش ویژه دفاع مقدس نیز هست، اضافه کرد: در این بخش آثاری که در حوزه دفاع مقدس، مدافعین حرم و 3535 شهید زنجانی منتشر شده است، داوری خواهد شد.

علیمحمدی با بیان اینکه ملاک داوری آثار ارسالی به این دوره از جایزه کتاب سال زنجان سال انتشار و شناسنامه کتاب خواهد بود، گفت: در این جایزه، ویراست جدید آثار علمی، اگر به تشخیص گروه داوری، 40 درصد نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد، مجددا قابل بررسی خواهد بود.


معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: طبق فراخوان کتاب‌های آموزشی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: طبق شرایط تعیین شده در فراخوان هر مولف باید 3 نسخه از اثر خود را برای شرکت در فرآیند داوری حداکثر تا ۱۵ مهرماه به دبیرخانه تحویل دهد.

علیمحمدی با اشاره به اینکه طبق آمار سال قبل 220 کتاب توسط ناشران فعال استان زنجان به چاپ رسیده است، اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال استان، ارزیابی و ایجاد رقابت بین آثار چاپ شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان وضعیت مطلوبی در حوزه چاپ کتاب دارد، گفت: خوشبختانه در سنوات گذشته در موضوعات مختلف کتاب‌های نویسندگان زنجانی به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، در نخستین دوره جایزه کتاب سال زنجان که با داوری 20 تن از اساتید برجسته کشور انجام شد، از میان ۴۶ عنوان کتاب در داوری اولیه، 7 عنوان به مرحله دوم راه یافت که از این میان 5 اثر، عنوان برگزیده را از آن خود کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها