دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
نخستین سوگواره شعر «پلک صبوری» برگزار می‌شود

در آستانه روز شعر و ادب فارسی، در گرامیداشت مقام حضرت زینب (س) نخستین سوگواره شعر «پلک صبوری» برگزار می‌شود.

محمد غفاری، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم و دبیر اولین سوگواره شعر «پلک صبوری» با اشاره به در پیش بودن روز شعر و ادب فارسی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: همزمان با ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت و در آستانه 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی، نخستین سوگواره شعر «پلک صبوری» در گرامیداشت مقام حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.
 
دبیر سوگواره شعر «پلک صبوری» اضافه کرد: سوگواره شعر «پلک صبوری» به‌همت بنیاد رودکی و در راستای گرمیداشت حماسه آفرینی‌های حضرت زینب کبری (س) برگزار می‌شود و شاعران آیینی برجسته کشور به عرض ارادت به ساحت بانوی حماسه و ایثار و همچنین اشعاری در حال و هوای اربعین حسینی خواهند پرداخت.
 
وی به حضور شاعران آئینی در این سوگواره اشاره کرد و یادآور شد: در این سوگواره که با اجرای سید محمدجواد شرافت همراه خواهد بود، استاد ولی الله کلامی، حجت السلام و المسلمین جواد محمدزمانی، مهدی جهاندار، هادی جانفدا، محسن ناصحی، محمد خادم، امیر پوریا محمودی، محمد غفاری و سید حمید رضا برقعی به شعرخوانی خواهند پرداخت.
 
همچنین پایان بخش این مراسم مرثیه‌سرایی محمدحسین پویان‌فر خواهد بود.
 
غفاری در پایان گفت: سوگواره شعر «پلک صبوری» چهارشنبه 26 شهریور راس ساعت 20 با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تالار وحدت در تهران برگزار خواهد شد و حضور برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها