چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
چاپ کتاب «قامت سرخ سلیمانی» در زنجان

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج گفت: کتاب «قامت سرخ سلیمانی» که تلفیقی از نام شهید قامت بیات (سنبل شهدای زنجان) و نام سردار سلیمانی است، در زنجان چاپ می‌شود.

منصور کلامی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: فراخوان نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان «رازهای ارغوانی» منتشر شده و قرار است بخش استانی آن در زنجان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه رازهای ارغوانی (روایت مردان و زنان حماسه‌ساز 8 سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردارحاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، ازجمله بخش‌های این جشنواره است، گفت: الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، کمک مومنانه (مواسات و همدلی)، زخم‌های شعله‌ور (افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و عراق نیز از دیگر بخش‌های موضوعی جشنواره شعر بسیج است.

کلامی‌فرد ادامه داد: سبک زندگی اسلامی ایرانی (مسجدمحوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی) و جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه نیز از دیگر محورهای جشنواره شعر بسیج است.

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با اشاره به اینکه آثار در تمامی قالب‌های شعری، کلاسیک و سبک سپید و نیمایی، سـرود و تصنیف و کودک و نوجـوان پذیرفته می‌شود، گفت: البته آثار باید تازه سروده شده و تکراری نباشد، که در صورت تکراری بودن حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره در صورت عضویت در بسیج مجاز است، گفت: فرصت ارسال آثار به جشنواره تا 29 شهریورماه تعیین شده است.

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج گفت: ارسال آثار صرفا از طریق این آدرس اینترنتی به نشانی، www.basijhonarmandan.ir امکان‌پذیر است.

کلامی‌فرد ادامه داد: به 21 نفر از افرادی که در این جشنواره شرکت کنند جوایز نقدی به همراه لوح تقدیر اعطا خواهد شد و همچنین به 8 شاعر جوان نیز با عنوان «استعدادهای شعری زیر بیست سال» جوایزی اهدا می‌شود.

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج گفت: شب شعر نیز از زیر مجموعه‌های نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج است که در تاریخ 31 شهریور در زنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین دومین کنگره شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور شامل استان‌های (آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان و اردبیل) نیز در تاریخ‌های 10 و 11 مهر ماه در تبریز برگزار می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت چاپ کتاب موضوعی سردار سلیمانی در زنجان نیز گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه شهرستان زنجان اقدام به برگزاری شب شعر کرد.

دبیر بخش استانی نهمین دوره جشنواره سراسری شعر بسیج با بیان اینکه آثار رسیده با عنوان «قامت سرخ سلیمانی» که تلفیقی از نام شهید قامت بیات (سنبل شهدای زنجان) و نام سردار سلیمانی است تهیه شده و به‌زودی به چاپ می‌رسد.

کلامی‌فرد یادآور شد: کتاب یادشده روز دوشنبه 31 شهریور در حاشیه برگزاری شب شعر به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به‌صورت سمبلیک رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها