دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت در بوشهر فراخوان داد

فراخوان هفتمین دوره جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت در سال «جهش تولید» از سوی دبیرخانه دائمی این رویداد منتشر شد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: هفتمین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت در هفتمین دوره خود بر مبنای هفت موضوع برگزار می‌شود.

مجتبی عوض‌زاده ادامه داد: «صنعت نفت و دفاع مقدس»، «صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی»، «ملی شدن صنعت نفت»، «توسعه پایدار محلی در مناطق نفت‌خیز»، «مصرف صحیح انرژی و صیانت و حفظ منابع نفتی برای آیندگان»، پایداری مردم ساکن در کنار تأسیسات نفتی در مقابله با تهاجم دشمن» و «جاذبه‌های جهانگردی و زیست محیطی در مناطق نفت‌خیز» موضوعات این دوره را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، قوانین حضور در این جشنواره به ترتیب به این شرح است:
۱) نمایشنامه‌های ارسالی نباید تا پیش از این هیچ‌گونه اجرای صحنه‌ای، محیطی، نمایشنامه‌خوانی و... داشته باشند.
۲) از ارسال متون چاپ شده خودداری گردد.
۳) متقاضیان در اقتباس از نمایشنامه‌ها، رمان‌ها، داستان‌ها، خاطره‌های مکتوب و شفاهی و... آزاد هستند، بنابراین نویسنده باید به‌طور قطع نام اثر اقتباس‌شده را قید کند.
۴) از نویسندگان انتظار می‌رود تنها آثاری را به جشنواره ارسال کنند که به موضوع صنعت نفت مرتبط باشد و از ارسال متون غیرمرتبط خودداری کنند.
۵) از ارسال متونی که در دوره‌های قبل ارائه داده شده خودداری شود. تغییر نام نمایشنامه یا گاه نام نویسنده و مسائل اینچنینی از مواردی است که در دوره‌های قبل از سوی تیم بررسی و ارزیابی اولیه، مشاهده شده است.
۶) آثاری که از نظر هیات داوران شرایط لازم برای چاپ را داشته باشند و به تائید دبیرخانه جشنواره نیز برسند، در یک مجموعه منتشر خواهند شد.

عوض‌زاده تصریح کرد: هر نویسنده حداکثر مجاز به ارسال ۳ اثر به جشنواره است. متقاضیان بایستی آثار خود را به پست الکترونیکی این رویداد به نشانی  oilplaywright@gmail.com ارسال کنند.

دبیر هفتمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت درباره گاه‌شماری این رویداد یادآور شد: آخرین مهلت ارسال اثر به این رویداد ۳۰ دی‌ماه ۹۹ است و نامزدهای دریافت جایزه نیز نیمه اول اسفندماه سال جاری اعلام خواهند شد.

به گفته عوض‌زاده، برگزیدگان این رویداد نیز در آیینی که نیمه دوم اسفندماه ۹۹ برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها