جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
فراخوان ملی پویش «روضه‌ داستانی» از سوی حوزه هنری قم

باشگاه داستان حوزه هنری قم با توجه به ایام محرم و صفر در راستای انتشار داستان‌های مرتبط با موضوع، در قالب پویشی تحت عنوان «روضه‌ داستانی» فراخوان داد.

فهیمه شاکری‌مهر دبیر پویش «روضه‌ داستانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با توجه به ایام عزاداری محرم و صفر گفت: همانطور که یک شعر، غزل یا منبر می‌تواند برای ما روضه بخواند، داستان هم می‌تواند با رویکرد عزاداری سیدالشهدا این کیفیت را برای مخاطب ایجاد کند.
 
وی اضافه کرد: اصل واقعه عاشورا به سبب اتفاق‌ها و شخصیت‌های تاریخ سازی که در آن وجود دارد ظرفیت‌های بزرگ هنری را پیش روی ما قرار داده است که داستان‌نویسان هم می‌توانند از این ظریف استفاده کنند.
 
 باشگاه داستان حوزه هنری قم در پی فراخوانی با عنوان «روضه‌ داستانی» اقدام به انتشار پادکست آثار برگزیده داستانی با موضوع واقعه عاشورا و روایت‌های داستانی از اربعین حسینی در فضای مجازی می‌کند.
 
دبیر پویش «روضه‌ داستانی» تصریح کرد: تاکنون بیش از 30 نفر از نویسندگان قم و دیگر شهرهای کشور به داستان‌هایشان را برای ما  ارسال کرده‌اند  و 7  اثر برگزیده در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام این باشگاه داستان حوزه هنری قم منتشر شده ‌است.
 
شاکری‌مهر یادآور شد: داستان نویسان سراسر کشور می‌توانند تا پایان ماه صفر 1442 ( 26 مهر ماه 1399) با خوانش آثار داستانی مرتبط با موضوع فراخوان و ارسال فایل صوتی اثرشان به نشانی ادمین کانال تلگرامی باشگاه داستان حوزه هنری قم ( @F_Shakerimehr ) در پویش «روضه داستانی» شرکت کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها