دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
فعالیت 12 کتابخانه سیار روستایی و شهری در زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در راستای سیاست عدالت‌محوری و بهره‌مندی همه کودکان از خدمات مختلف کانون، 12 باب کتابخانه سیار روستایی و شهری در زنجان راه‌اندازی شده است.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به توجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها و رعایت عدالت محوری، تجهیز کتابخانه‌های سیار به ابتدایی‌ترین امکانات را امری ضروری دانست و گفت: سیاست مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که کودکان و نوجوانان به تساوی از فعالیت‌های کتاب محور به صورت رایگان استفاده کنند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اضافه کرد: در حال حاضر استان زنجان دارای ۱۲ کتابخانه سیار روستایی و شهری است که در همین راستا کارشناسان کانون با خودروهای کتاب‌رسان خود تا شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها در روستاهای اطراف حضور پیدا کرده و فعالیت‌هایی همچون قصه‌گویی، کاردستی، پخش فیلم، نقاشی و امانت دادن کتاب را انجام می‌دهند.

نوری خدمات‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های سیار کانون را فراتر از اعداد و ارقام برشمرد و عنوان کرد: مربیان کانون با تمام عشق و علاقه‌ای که به کودکان دارند، ساعت‌ها و روزها در جاده در حال تردد هستند و تنها هدف آنها کمک به رشد استعدادهای کودکان روستایی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۶ هزار جلد کتاب در اختیار کتابخانه‌های سیار قرار گرفته است، گفت: از این تعداد در یک سال گذشته ۴۴ هزار جلد کتاب امانت‌دهی شده است.

وی افزود: در همین مدت بیش از 10 هزار نفر نیز عضو رسمی این مراکز سیار شده و 162 هزار نفر از خدمات آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

نوری با اشاره به اینکه در ایام کرونا نیز از ظرفیت فضای مجازی در راستای ارائه خدمات آموزشی استفاده شده است، گفت: در همین راستا کلاس‌های آموزشی، نشست‌های کتابخوانی، معرفی کتاب، قرائت، نقد و بررسی آثار با حضور کارشناس مهمان، نویسنده و شاعر برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از درخشش 14 نفر از اعضای فعال انجمن در جشنواره‌های ملی، استانی و کشوری طی سال جاری و سال قبل خبر داد و گفت: موفقیت اعضای ادبی از توفیقات و موفقیت‌های کسب‌شده‌، حاصل ارائه خدمات مستمر بوده که صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان دارای ۱۷ مرکز فرهنگی هنری و ادبی ثابت و همچنین ۱۲ کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها