جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
برگزاری نشست‌های کتابخوان و سوگواره‌های مجازی در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری نشست‌های کتابخوان و سوگواره‌های مجازی در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های روتین به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، امیرعلی نیک‌بخش؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی امکان برگزاری برنامه‌های این اداره به‌صورت حضوری وجود ندارد، از این‌رو از چند ماه گذشته از ظرفیت فضای مجازی بهره گرفته شده است.

وی افزود: دو مسابقه کتابخوانی به‌صورت مجازی با همکاری سایر ارگان‎ها برگزار و حتی معرفی برندگان این مسابقات نیز به‌صورت مجازی انجام شد.

نیک‌بخش با اشاره به این‌که همزمان با ماه محرم نیز برنامه‌ها با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی در حال اجراست، اظهار کرد: در همین راستا، نخستین سوگواره مجازی محافل ادبی با محوریت شورای ادبی نهاد و محافل ادبی استان‌ها و به میزبانی محفل ادبی «استاد روزبه زنجان» با عنوان «ده شب ده محفل» در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در این سوگواره شاعران و مداحان زنجانی به شعرخوانی می‌پردازند، ادامه داد: محوریت شعرها و کتاب‌هایی که در این محفل معرفی می‌شود، عاشورایی و محرمی بوده و در پایان نیز مراسم سوگواری مجازی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نشست کتابخوان همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: در این نشست‌ها که به همت کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار می‌شود، کتاب‌های موضوعی محرم ازجمله کتاب‌های «حکایت‌نامه پیامبر (ص)» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، «محمد (ص) پیامبری برای همیشه» تألیف رحیم پورازغدی، «خلق عظیم پیامبر اعظم (ص)» اثر علی احمدی‌خواه و «شصت و سه سال با پیامبر (ص)» نوشته اسداله افشار، معرفی می‌شود.

نیک‌بخش با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی، افزود: این نمایشگاه با هدف حمایت از آثار تولید شده در حوزه تربیتی با الگوی اسلامی و منابع اهل‌بیت (ع) در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: آنچه در نمایشگاه مجازی معرفی شده، فهرستی از آثار موجود در کتابخانه‌های کشور در زمینه عاشورا و امام حسین (ع) است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این اداره کل از این نمایشگاه دیدن کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها