پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به 610 ناشر متقاضی آسیب‌‌دیده از کرونا

افسر موم‌وندی، با اشاره به ثبت 22 هزار و 313 پرونده در سامانه کاارا از سوی صاحبان کسب‌و‌کار‌های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی از 65 میلیارد تومان تقاضای ثبت شده 610 ناشر خبر داد.

افسر موم‌وندی، نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ثبت اطلاعات صاحبان کسب‌و‌کارهای فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا در سامانه کارا، بیان کرد: بیش از 22 هزار 313 پرونده و بیش از 642 میلیارد تومان تقاضا دریافت تسهیلات در حوزه دستگاهی در سه رسته فرهنگی هنری و رسانه‌ای، در سامانه ثبت شده‌است؛ از مجموع پرونده‌ها  46 هزار 884 نفر شاغل زیر پوشش هستند و در مجموع 158 میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به این متقاضیان پرداخت شده‌است.

وی افزود: در بخش خویش‌فرمایی، 8 هزار و 752 پرونده ثبت شده که هر کدام حدود یک میلیارد تومان درخواست تسهیلات کرده‌اند و نظام بانکی 39 میلیارد تومان به این افراد پرداخت کرده‌است. از تعداد 4 هزار و 174 پرونده ثبت شده از سوی کارگاه‌‌های رسمی که دارای 28 هزار 662 نفر شاغل هستند، 400 میلیارد تومان وام درخواست کرده‌اند. کارگاه‌های غیر‌رسمی شامل 9 هزار و 417  متقاضی 57 میلیارد تومان وام هستند. نظام بانکی به این افراد، 14 میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌است.

نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 610 ناشر در سامانه کارا درخواست ثبت کرده‌اند این تعداد متعلق به 4 هزار و 134 نفر شاغل است. 65 میلیارد تومان درخواست وام داشتند که تنها 15 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند. در رسته کتاب‌فروشی‌ها لوازم‌التحریر و محصولات فرهنگی 2 هزار 60 تقاضا ثبت شده‌است که 1272 فرصت شغلی را ثبت کرده‌اند. این افراد 40 میلیارد تومان درخواست دریافت تسهیلات داشتند که کمی بیش از 12 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

 موم‌وندی ادامه داد: در رسته فرهنگی، 4 زیر رسته تعریف شده‌است؛ در رسته چاپ و بسته‌بندی 2 هزار 92 پرونده با شاغلان بسیار بالاست شاامل 8 هزار 867 ثبت شده‌است. این افراد 134 میلیارد تومان تسهیلات درخواست کرده‌‌اند. از این تعداد، 46 میلیارد تومان پرداخت شده‌است که متاسفانه با میزان درخواست بسیار فاصله دارد.       

وی درباره فرصت صاحبان کسب‌و‌کار‌های فرهنگی برای ثبت درخواست تسهیلات در سامانه کارا بیان کرد: صاحبان کارگاه‌های رسمی تا 15 شهریور‌ماه و سایر کارگاه‌ها اعم از خویش‌فرما و غیر‌رسمی تا پایان شهریور‌ماه برای ثبت تقاضا، فرصت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط