دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
احداث کتابخانه عمومی در حاشیه شهر مشهد کلید خورد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری و همچنین مجمع خیران بتوانیم در مدت کوتاهی یک کتابخانه عمومی در شهرک رجایی و باهنر احداث کنیم و تا قبل از سال 1400 آن را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، درباره موضوع ساخت کتابخانه عمومی در حاشیه شهر مشهد، گفت: در بازدیدی که شهردار مشهد از شهرک شهید رجایی و باهنر انجام داد، بنا به درخواست شهروندان برای احداث کتابخانه در این محله، طی تماس تلفنی برای برگزاری جلسه و صحبت پیرامون این موضوع با اداره‌کل کتابخانه‌های استان اعلام آمادگی کرد.

علی‌اکبر سبزیان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرک شهید رجایی و باهنر جزء محلات کم‌برخوردار شهری است و در حال حاضر تنها یک کتابخانه در این محله وجود دارد، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در جهت احداث کتابخانه‌ای مجهز با همکاری شهرداری مشهد، اعلام آمادگی کرده است و در همین راستا می‌توان مانند احداث کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) که طی یک اقدام جهادی با همکاری شهرداری انجام شد، این کتابخانه نیز احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون کتابخانه‌های عمومی جدای از مخزن، مرجع و سالن‌های مطالعه، 20 خدمت دیگر را نیز به شهروندان ارائه می‌دهند، گفت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی مبدل شده‌اند و بسیاری از کلاس‌های آموزشی و خدمات نوین کتابخانه‌ای در آنها ارائه می‌شود؛ از این منظر احداث کتابخانه در مناطق کم‌برخوردار شهر می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کودکان و والدین و همچنین در سنین مختلف و در حوزه‌هایی مثل سلامت، اقتصاد، خانواده و ... باعث ارتقای دانش این افراد و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها یک کتابخانه در این محله وجود دارد که پاسخگوی جمعیت آن نیست، ضرورت احداث کتابخانه عمومی مجهز احساس می‌شود. امیدواریم با همکاری شهرداری و همچنین مجمع خیّران و ... بتوانیم در مدت کوتاهی این کتابخانه را در شهرک رجایی و باهنر احداث و تا قبل از سال 1400 به بهره‌برداری برسانیم.

سبزیان با اشاره به اینکه وجود کتابخانه در مناطق محروم می‌تواند نقطه عطفی برای ساکنان آن باشد، یادآور شد: کتابخانه علاوه بر اینکه دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان را به کتب آموزشی سهولت می‌بخشد، به نوعی با اجرای برنامه‌های فرهنگی که دارد، باعث تشویق و ترغیب فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مطالعه ایجاد بستر مناسب برای علاقمندان به این حوزه است؛ زمانی که دسترسی افراد کتابخوان به کتابخانه‌ها راحت باشد، افرادی که بضاعت مالی برای خرید کتاب ندارند نیز می‌توانند از فرصت پیش آمده بهره‌مند شده و نیازهای خود را پوشش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها