دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
شهرداری زنجان یک میلیارد تومان از سهم کتابخانه‌های عمومی را تسویه می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از پرداخت یک میلیارد تومان از سهم نیم‌درصدی شهرداری به کتابخانه‌های عمومی زنجان تا پایان سال جاری خبر داد.

عباس راشاد، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با بیان اینکه کتاب و فرهنگ، بسیار مهم هستند و حتی کشورهای پیشرفته دنیا نیز کتاب را حذف نکرده‌اند، تاکید کرد: باید اقدامات اجرایی برای فرهنگ‌سازی مطالعه انجام و طرح‌های عملیاتی ارائه شود که در این صورت اعتباری از محل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز تخصیص می‌یابد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به تکلیف شهرداری در ارتباط با اختصاص بخشی از بودجه به امر کتابخوانی و کمک به کتابخانه‌های عمومی (موضوع پرداخت سهم نیم‌درصدی درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی شهرها)، گفت: امسال یک میلیارد تومان از بودجه شهرداری به این کار اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مبلغ یادشده به کتابخانه‌های عمومی مصوبه مجلس است و همه شهرداری‌ها موظف به پرداخت آن هستند، اضافه کرد: شهرداری زنجان نیز هر ساله این مبلغ را به کتابخانه‌ها می‌پردازد.

راشاد همچنین از برگزاری نشست مشترک با هیأت امنای کتابخانه مرکزی زنجان با مجموعه شورای اسلامی و شهرداری این شهر خبر داد و گفت: مهمترین درخواست در این نشست کمک به ساخت کتابخانه مرکزی زنجان بود که از چندین سال پیش معطل مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای کشور وظیفه ساخت کتابخانه به عهده شهرداری است، افزود: مسئولان کتابخانه مرکزی نیز درخواست داشتند که برای اتمام این پروژه سهمی هم برای شهرداری قائل شوند.

وی تأکید کرد: فعلا اقدامی در راستای کمک به کتابخانه مرکزی انجام نشده و صرفا سهم سالانه شهرداری برای کمک به کتابخانه‌های مرکزی پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، در استان زنجان ۹۷ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه‌ها در مناطق روستایی واقع است و هم‌اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت کل استان، در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها