دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
آماده تمدید قرار‌داد با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران هستیم

بابک افروز، به تداوم ارائه خدمات پست به ناشران و کتاب‌فروشان اشاره کرد و از آمادگی این شرکت برای تمدید قرار‌داد با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داد.

بابک افروز، مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره همکاری با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، بیان کرد: سال 1397 بین شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری امضا و موسسه خانه کتاب به‌عنوان نماینده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد. براساس قرار‌داد که البته 31 اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان رسیده، خدمات شرکت در قالب ارائه تخفیف، همچنان ارائه می‌شود؛ در‌حالی‌که توقف این خدمات، طبق قانون مانعی ندارد.  
 
وی با اشاره به تمایل و آمادگی شرکت ملی پست برای عقد‌قرار‌داد با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ادامه داد: اخیرا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه معرفی موسسه جدید «خانه کتاب و ادبیات ایران» به شرکت ملی پست ارسال شده‌ اما برای عقد‌قرار‌داد با این موسسه، تدوین و ارائه اساسنامه ضروری است تا زمان تدوین اساسنامه جریان خدمات برای ناشران ادامه دارد.
 
مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب‌وکار شرکت ملی پست درباره میزان تخفیف ارسال کتاب، بعد از عقد‌قرار‌داد، افزود: درحال‌حاضر جریان پست کتاب با 30 درصد تخفیف برای سرویس پیشتاز و 25 درصد تخفیف برای سرویس سفارشی همچنان ادامه دارد و بعد از عقد ‌قرار‌داد جدید نیز این میزان تخفیف ارائه خواهد شد.
 
افروز درباره خارج شدن کتاب از سرویس خدمات مطبوع شرکت پست و به‌تبع آن حذف تخفیف 40 درصدی، بیان کرد: ابتدا یاد‌آوری می‌کنم؛ تعریف «مطبوع» بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اتحادیه جهانی پست که حدود و ثغور سرویس‌های پست را تعیین می‌‌کند، متفاوت است. درواقع؛ سرویس مطبوع به روزنامه‌ و مجلاتی اطلاق می‌شود که دارای عنوان، شماره مسلسل و تاریخ انتشار روز، ماه و سال باشد، محتوای تبلیغی نداشته‌باشد و از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مجوز گرفته باشند.
 
وی درباره مذاکره موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای همکاری در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: هنوز از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به‌عنوان متولی برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی، رایزنی با هدف همکاری در زمینه ارسال بسته‌های پستی، انجام نشده‌‌است اما شرکت ملی پست از آمادگی لازم برای همکاری با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار است.
 
افروز درباره گلایه‌مندی برخی ناشران عضو سامانه پست کتاب از کیفیت انتقال بسته‌های کتاب و وارد شدن خسارت به این بسته‌ها، گفت:خطای نیروی انسانی در اقدامات فیزیکی غیر‌قابل اجتناب است و امکان ارتکاب خطای انسانی وجود دارد. انتشار تصاویر و یا فیلم کوتاهی از وارد شدن آسیب به بسته‌های پست کتاب که بسیار معدود بود با احضار مسئول شعبه، برخورد لازم با نیروی انسانی خاطی انجام و مشکل مرتفع شد.
 
مدیرکل بازار‌یابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست ادامه داد: بسته‌های کتاب برای شرکت ملی پست با سایر بسته‌ها مانند لوازم الکترونیکی از نظر میزان اولویت، تفاوتی ندارند. پیش‌تر به دلیل انجام عمده فرآیند پست به‌صورت دستی، چالش‌های مختلفی وجود داشت اما به‌مرور با توجه به استفاده از تسمه نقاله‌‌ها شد و دیگر ابزار‌های نوین نیز در آینده نزدیک، فرایند پست را متحول می‌کنند تا نگرانی‌ مشتریان برطرف شود.
 
افروز همچنین در پاسخ به ایبنا، درباره آسیب‌های احتمالی به بسته‌های پستی توضیح داد: درصد آسیب به بسته‌های کتاب در جریان پست بسیار اندک است؛ البته این میزان آسیب اندک برای شرکت ملی پست نیز قابل‌ قبول نیست. اگر پیش از انعکاس، این موارد به مسئولان منتقل شود، سریعا رسیدگی خواهد شد. شرکت ملی پست متعلق به همه مردم ایران حق دارند بهترین خدمات را از این شرکت دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط