شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
ماجرای زندگی امام حسین(ع) از زبان جبرئیل

سعید روح‌افزا، نویسنده کتاب «روزی که آسمان گریه کرد» گفت که راوی کتاب خود را جبرئیل انتخاب کرده زیرا فرشته وحی، این دوره زمانی را درک کرده و شاهد همه ماجراها بوده است.

سعید روح‌افزا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «روزی که آسمان گریه کرد» گفت: این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه «چهارده سبد گل» است که از سوی انتشارات مدرسه با هدف آشنايی كودكان و نوجوانان با شرح زندگی ائمه معصومين(ع) و معرفی سيره و شخصيت امام حسين(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام حسن عسگری(ع) به بچه‌ها در سال 1391 منتشر شده است.
 
این نویسنده افزود: مجموعه کتاب «چهارده سبد گل» در 14 جلد برای گروه سنی کودک یعنی «ب و ج» تنظیم شده و هریک به زندگی یکی از 14 معصوم اختصاص دارد مانند «باغ مهربانی»، «مسافر سامرا»، «نام او محمد(س) بود»، «گلی برای آخرين پيامبر(ص)» و ...
 
 
به گفته وی، هر یک از کتاب‌های این مجموعه را یکی از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان به نگارش درآورده و در هر کتاب، علاوه بر زندگینامه یک معصوم، گاه‌شماری از حوادث مهم زندگی آن معصوم و چند روایت از همان معصوم نقل شده است.
 
روح‌افزا در ادامه به محتوای کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب «روزی که آسمان گریه کرد» درباره امام حسین علیه‌السلام است و راوی این زندگینامه داستانی، فرشته وحی -جبرئیل- است که ماجراهای زندگی امام حسین علیه‌السلام را در دوره زمانی قبل از ولادت تا بعد از شهادت، برای خواننده روایت می‌کند.
 
وی درباره دلیل انتخاب فرشته وحی به عنوان راوی، توضیح داد: دلیل انتخاب فرشته وحی به عنوان راوی داستان، این است که اولا او این دوره زمانی را درک کرده و شاهد همه ماجراها بوده است و دوم اینکه علاوه بر حوادثی که در زمین روی داده، از حوادث آسمانی نیز خبر داشته و می‌تواند روایتی کامل و همه جانبه از حوادثی که در آسمان و زمین درباره امام حسین علیه‌السلام روی داده، ارائه کند.
 
به گفته این نویسنده و منتقد ادبی، از ویژگی‌های کتاب «روزی که آسمان گریه کرد» نثر ساده و روان آن برای مخاطب دبستانی و نیز شور و احساسی است که درباره امام حسین علیه‌السلام در مخاطب برمی‌انگیزد.
 
کتاب «روزی که آسمان گریه کرد» هم به صورت جداگانه و هم به صورت 14 جلد در یک مجلد از سوی انتشارات مدرسه به چاپ رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها