دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
فروش 600 میلیون تومانی کتابفروشی‌های قم در 9 روز نخست «تابستانه کتاب 99»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به مشارکت 70 کتابفروشی این استان در طرح «تابستانه کتاب 99»، فروش حاصل از این طرح تا امروز 600 میلیون تومان اعلام کرد.

سیدموسی حسینی کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره کم و کیف اجرای طرح «تابستانه کتاب 99» در استان قم، گفت: با توجه به شیوع ویروس کووید 19، امسال شرایط برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراهم نشد و با سیاست‌گذاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعی شد اعتباری که در بخش نمایشگاه‌ها صرف می‌شد، امسال برای حمایت از حوزه نشر و کتاب، به این حوزه تزریق شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: این امر باعث شد برنامه‌های فرهنگی و خرید استانی ارتقا پیدا کرد، بدهی‌های که از سال گذشته به ناشران داشتیم پرداخت کنیم و مبلغ خرید کشوری از ناشران استانی ارتقا یابد.
 
حسینی کاشانی با اشاره به اینکه امسال طرح تابستانه کتاب با حمایت بیشتری از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال شد، تصریح کرد: طبق پیگیری‌هایی به‌ عمل‌ آمده از نظر فروش تا امروز استان قم در رده‌های بالای فهرست استان‌های پرفروش در این طرح بوده‌ و با مشارکت بیش از 70 کتاب‌فروشی تاکنون 600 میلیون فروش کتاب داشته است.
 
وی ارتقا سقف خرید به 150 هزار تومان در این طرح را باعث رشد فروش و استقبال مردم از «تابستانه کتاب 99» ارزیابی کرد و افزود: این اتفاق به علاقمندان خرید کتاب فرصت داده است از بین 70 کتاب‌فروشی که در نقاط مختلف استان از جمله سالاریه، مرکز شهر و حتی اطراف شهر مستقر شده‌اند، کتابشان را با توجه به تنوع زیاد آن انتخاب کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فروش مجازی را بستر مناسبی برای ایام شیوع کرونا دانست و تصریح کرد: با توجه به فراگیری کرونا فروشگاه‌ها قابلیت فروش مجازی را فراهم کرده‌اند و دیگر نیاز به مراجعه مخاطب نیست.
 
وی در همین راستا اضافه کرد: کلیت دولت، وزارت‌خانه، استانداری و نهادهای دیگر تمام تلاش‌شان این است به سمت فضای مجازی حرکت کنیم کما اینکه از قبل این حرکت به‌سمت تحقق دولت الکترونیک شروع شده بود.
 
این مقام مسئول در استان قم یادآور شد: اتفاقاً یکی از قسمت‌هایی که از همه جلوتر است و حتی قبل از شیوع کرونا به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرد، حوزه کتاب بود. ما قبل از شیوع این ویروس، سامانه الکترونیکی دریافت مجوز کتاب را راه‌اندازی کردیم تا این حلقه کامل شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد.
 
حسینی کاشانی در پایان با اشاره به اینکه در صدد استفاده از ظرفیت مجازی هستیم و این امر به صورت تصاعدی در حال رشد است، افزود: ما به عنوان خدمتگزاران خادمان حوزه فرهنگ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حرکت جدی را به این سمت شروع کرده‌ایم و کتاب‌فروشی‌ها هم نیاز است با ایجاد ظرفیت‌هایی بتوانند کتاب را به صورت غیرحضوری به دست مخاطب و کتاب دوستان برسانند. برخی از کتاب‌فروشی‌ها در این موضوع پیشگامان هستند و بقیه هم باید خیلی سریع به این مسیر بپیوندند تا همه بتوانیم از این امکان استفاده ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها