جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
سقف خرید در «تابستانه کتاب» با توجه به افزایش قیمت‌ کتاب پایین بود

حمید اکبری مدیر کتابفروشی «خانه کتاب» قم با اشاره به افزایش قیمت کتاب‌ در سال‌های اخیر، سقف خرید کتاب را در طرح «تابستانه کتاب 99» متناسب با افزایش قیمت کتاب ندانست.

حمید اکبری مدیر کتابفروشی «خانه کتاب» قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ضمن گلایه از شیوه تخصیص اعتبار در طرح «تابستانه کتاب 99» و با اشاره به استفاده برخی ناشر-کتابفروش‌ها از این طرح، گفت: به‌عنوان مثال در قم اعتبار خیلی از این دسته از همکاران حداقل 2 میلیون شارژ می‌شود که چون در حد ناشر هستند، مراجعه‌کننده ندارند. آن‌ها فقط کتاب‌های خودشان را هم عرضه می‌کنند و گاهی همین اعتبار در پایان طرح بدون استفاده برگشت داده می‌شود. به نظر من اگر قرار است این قبیل طرح‌ها حمایتی صرفاً برای کتاب‌فروشی‌ها باشد، بهتر است به صورت کامل به ‌آن‌ها اختصاص داده شود.
 
وی اضافه کرد: اگر نمایشگاه‌های استانی کتاب به طور کامل لغو شود، آن وقت به ناشرها هم اعتبار بدهند؛ ولی اگر قرار باشد نمایشگاه استانی کتاب برگزار شود و ناشرها از یک طرف هم در نمایشگاه شرکت کنند، و اط طرف دیگر از مزایای طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها هم بهره‌مند می‌شود، به‌نظرم این عادلانه نیست.
 
اکبری تصریح کرد: با این شرایطی که عرض کردم، برخی کتاب‌فروشی‌ها اعتبار (یارانه) کافی کسب نمی‌کنند؛ به عنوان نمونه بنده در طرح قبلی (بهارانه کتاب) 3 الی 4 روز بیشتر اعتبار نداشتم. البته باید به این نکته اذعان کنم که در این دوره یعنی تابستانه کتاب، شرایط بهتر شده بود.
 
مدیر کتابفروشی «خانه کتاب» قم با ارائه این پیشنهاد که بهتر است اعتبار‌ات نمایشگاه‌های استانی کتاب به طرح‌های فصلی اختصاص یابد، بیان کرد: در این طرح‌ها، مردم با حضور در کتابفروشی، آن کتابی را که نیاز داشه باشند، می‌خرند. این‌گونه نیست که بروند در فضایی مثل نمایشگاه و از بین کتاب‌های موجود، دست به انتخاب بزنند.
 
این پیشکسوت حوزه کتاب‌فروشی یادآور شد: در همین ایامی که طرح‌ها برگزار می‌شود، خرید زیادی داریم چون سعی می‌کنیم نیاز مشتری را در این مدت 10 روز تامین کنیم. فکر می‌کنم اگر با مردم هم صحبت شود، نظرشان این است که کتاب‌فروشی‌ها نیازشان را بهتر برآورده می‌کنند.
 
اکبری در پایان با بیان اینکه سقف خرید در طرح «تابستانه کتاب 99» با توجه به افزایش قیمت‌ کتاب پایین بود، یادآور شد: البته در این دوره مقداری سطح خرید را افزایش داده بودند؛ اما این مقدار، نسبت به افزایش قیمت کتاب‌ها کافی نبود. به‌نظرم سقف خرید حداقل باید نسبت به گذشته سه برابر می‌شد چراکه قیمت کتاب‌ها به‌راحتی سه برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها