دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
رفتن به کتابفروشی رخوت و بی‌حوصلگی را از بچه‌ها دور می‌کند

شهرام شفیعی معتقد است، بردن بچه‌ها به کتابفروشی، یک ضرورت است و آن‌ها از رخوت و بی‌حوصلگی دور می‌کند.

شهرام شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره فعالیت‌هایش در این روزها گفت: در این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا همه به ما توصیه می‌کنند که در خانه بمانیم و این مساله علاوه بر ایجاد رخوت در ما سبب ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه شده و کتاب‌فروشی‌ها هم از آن بی‌تاثیر نبوده‌اند و برخی از آن‌ها یا تعطیل شده‌اند یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.
 
این نویسنده و  منتقد ادبی افزود: درحالی‌که در هیچ جای دنیا انسان‌ها و بچه‌ها را در خانه حبس نکرده‌اند و این یک شعار و خرافه است که در خانه بمانید و بیرون نروید و کاری غیرعملی است. مردم در سراسر دنیا برای انجام کارهای روزانه‌شان، هواخوری، ورزش، خرید، سر زدن به کتاب‌فروشی‌ها و ... بیرون می‌روند اما سعی می‌کنند مکان‌هایی را انتخاب کنند که خلوت باشد و با ماسک در آنجا حضور می‌یابند تا از بیماری در امان بمانند.
 
وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال من از اواخر بهمن‌ماه سال قبل تا به حال بیش از 18 بار بچه‌هایم را به کتابفروشی‌ برده‌ام. اصولا بردن بچه‌ها به کتابفوشی‌ به دلایل مختلف که الان مجال گفتنش نیست، لازم و ضروری است و رفتن به کتابفروشی سال‌های سال است که در خانواده ما مرسوم است.

شفیعی افزود: براین اساس در صفحه شخصی‌ام در فضای مجازی پویشی با عنوان «بچه‌ها را به کتاب‌فروشی ببریم» مطرح کردم که خوشبختانه مورد استقبال نویسندگان، مروجان کتاب، ناشران، کتابداران قرار گرفت و همه در حال پیوستن به این پویش هستند.
 
به گفته وی، این کار علاوه بر اینکه تاحدی سبب رونق کتابفروشی‌ها می‌شود بچه‌ها را از رخوت و بی‌حوصلگی و افسردگی که این روزها به دلیل ماندن در خانه دچارش شده‌اند، دور می‌کند و کمک می‌کند که تحمل این شرایط برایشان راحت‌تر شود.
 
شهرام شفیعی، نویسنده، طنزپرداز، ژورنالیست و مدرس ادبیات داستانی در سال 1349 در تهران متولد شد. او از سال 1366 انتشار آثارش را در مطبوعات رسمی و از 1367 به صورت کتاب آغاز کرد. تاکنون بیش از 200 عنوان کتاب از او منتشر شده است که می‌توان به خانواده آب‌نبات‌ها (هجده کتاب)، جزیرۀ بی‌تربیت‌ها (پنج کتاب)، قصه‌های غرب وحشی (پنج کتاب)، قصه‌های من و بچه‌هام (ده کتاب)، بگو ما هم بخندیم (نه کتاب)، بوی جوراب را قرض نده (پنج کتاب)، ماجراهای آقای خرمالو (پنج کتاب) و... اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها