جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
افتتاح فروشگاه «کتاب ارمغان» همزمان با طرح تابستانه کتاب

فروشگاه جدید انتشارات «ارمغان‌ طوبی» با عنوان «کتاب ارمغان» همزمان با طرح تابستانه کتاب 99 افتتاح شد.

علی‌ حاجی‌تقی، مدیر انتشارات «ارمغان‌ طوبی» قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با بیان اینکه این موسسه انتشاراتی فعالیت خود را از سال 1380 شروع کرده است گفت: این انتشارت، اولین فروشگاه خود را در سال 1394 با توجه به نیاز آن زمان شهر قم به کتاب‌های روز تاسیس کرد و فروشگاه جدید با فضایی بزرگتر و مدرن‌تر و با تجربیاتی که از فروشگاه قبل داشتیم تاسیس شد.

این فعال حوزه چاپ و نشر با مثبت ارزیابی کردن افتتاح کتابفروشی در ایامی که خبر تعطیلی کتاب‌فروشی‌های مختلف شنیده می‌شود گفت: کتابفروشی فقط یک شغل با دیدگاه اقتصادی نیست، یک بعد بزرگ آن عشق و علاقه به این کار است، اگر می‌خواستیم موضوع را به شکل اقتصادی ببینم باید فروشگاه قبلی را هم تعطیل می‌کردیم و با فروش ملک آن، سرمایه خود را به سمت و سوی دیگری می‌بردیم، درطول آماده سازی فروشگاه حتی عوامل اجرایی هم وقتی متوجه شدند ما فضا را برای کتابفروشی آماده می‌کنیم تعجب می‌کردند. اما با توکل به خدا فروشگاه جدید را در فضایی بزرگتر و بهتر راه‌اندازی کردیم.
 
حاجی‌تقی با اشاره به کتاب‌های ارائه شده در این کتابفروشی گفت: فروشگاه «کتاب ارمغان» با وسعت 120 متر در بخش‌های مختلفی همچون ادبیات، هنر، روان‌شناسی، کتب دین، طب، سلامت، تاریخ، کودک و نوجوان با حدود 20 هزار عنوان کتاب راه‌اندازی شد.
 
مدیر کتابفروشی «کتاب ارمغان» اضافه کرد: در کنار کتاب، اقلام مرتبطی همچون بوک‌مارک‌، بازی‌های فکری و به طور محدود لوازم التحریر و لوازم طراحی نیز عرضه می‌شود.
 

وی همچنین افزود: فضایی برای برنامه‌های جنبی کوچک در نظر گرفته شده که قصد داریم در این فضا روزانه برنامه‌های داستان خوانی، قصه‌گویی برای کودکان، کارگاه‌های هنری کودک و نوجوان و جلسات نقد یا جشن امضا کتاب داشته باشیم که البته اجرای این برنامه‌ها منوط به مساعد شدن شرایط و عبور از بحران بیماری کرونا است.
 
حاجی‌تقی در توضیح ایده اولیه راه‌اندازی کتابفروشی اظهار کرد: راه‌اندازی فروشگاه «کتاب ارمغان» از دی ماه پارسال آغاز شد و قرار بود فروشگاه اواخر سال 98 به بهره‌برداری برسد؛ اما مسائلی چون شیوع بیماری کرونا، رکود مشاغل از جمله نشر و کتابفروشی و گران شدن ناگهانی اقلام مورد نیاز علاوه بر به تعویق انداختن کار، ما را هم دچار مشکلات مالی زیادی کرد، به‌طوری‌ که هزینه‌های تاسیس فروشگاه به دو برابر افزایش پیدا کرد. بخشی از آن بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلاتی و حمایتی فراهم شد و ممکن است برای سایر تعهدات و تکمیل فروشگاه نیازمند دریافت تسهیلات شویم.
 
مدیر انتشارات «ارمغان‌ طوبی» قم یادآور شد: به هر حال کارهای این فروشگاه در حد راه‌اندازی انجام شد و همزمان با طرح تابستانه کتاب 99 این فروشگاه به افتتاح رسید. به خاطر شرایط حاد کرونا و پرهیز از تجمع فعلا نتوانستیم افتتاحی برای فروشگاه برگزار کنیم؛ اما امیدواریم بتوانیم بعد از ماه‌های محرم و صفر افتتاحیه مناسبی برای این فروشگاه داشته باشیم.
 
حاجی‌تقی به موضوع اشتغال‌زایی در این فروشگاه اشاره کرد و گفت: این فروشگاه توانسته است در فاز اول برای 5 نفر اشتغال‌زایی انجام دهد که امیدواریم با تکمیل فروشگاه و فعالیت به صورت دو شیفت برای 9 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها