پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
انتشار جلد دوم کتاب «یزد، یادگار تاریخ»

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از انتشار جلد دوم کتاب «یزد، یادگار تاریخ» خبر داد.

سید خلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به معرفی کتاب «یزد، یادگار تاریخ» گفت: جلد دوم این کتاب به تالیف حسین مسرت، نویسنده یزدی منتشر شد.

وی افزود: این کتاب دارای شش بخش شامل گفتارهای تاریخی، نام آوران و بزرگان، آداب و فرهنگ، نقد کتاب، معماری و هنر و مردم شناسی درباره یزد است که از سوی نشر یزدا در دسترس دوستداران تاریخ قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جلد دوم از کتاب «یزد، یادگار تاریخ» همچون دفتر نخست آن، بازچاپ گفتارهای پرخواستار نویسنده تنها در حوزه یزدشناسی و یزدپژوهی است که در کتاب‌ها، نشریه‌ها، تارنماهای ایران و نیز سخنرانی‌های وی مابین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۶ گردآوری شده و با ساماندهی و ویراستاری پیام شمس‌الدّینی آراسته چاپ شده است.

وی بیان کرد: این کتاب با سرمایه‌گذاری علی زهرایی یکی از فرهنگ‌دوستان یزدی تبار و با همکاری میرزا محمّد کاظمینی و سعید افضلی‌پور منتشر شده است.

حوتی‌نژاد گفت: کتاب دارای ۲۴ صفحه دیباچه، مقدّمه و فهرست مندرجات، ۶۷۰ صفحه متن، ۲۴ صفحه تصاویر رنگی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان یزد است.

وی بیان کرد: کتاب، دارای ۱۷۵ مقاله کوتاه و بلند، یک مقدمه ادبی به فارسی و هشت مقدمه به زبان‌های آلمانی، اردو، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، عربی، فرانسوی، هندی است که به ترتیب با ترجمه کرستین نول کریمی، مسعود بهجو، فاطمه سماواتی، خوزه کوتیاس فرر، هیوا رحیمی،پیرو دونینی، رضا افخمی عقدا، شهاب صرافیان و فاطمه سماواتی درباره یزد است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: این مقالات از بین حدود ۸۰۰ مقاله گلچین و سعی شده همچون دفتر نخست، تنوع موضوعی داشته باشد.

وی بیان کرد: هم اکنون جلد سوم این کتاب، با همان ترتیب، گردآوری و حروف چینی شده و در دست ویراستار است و امید است تا پایان سال ۱۳۹۹ چاپ شود.

حوتی‌نژاد ادامه داد: حسین مسرت این نوبسنده یزدی در تلاش است تا بتواند دفتر چهارم این کتاب را نیز در سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر کند که در بردارنده دیگر گفتارهای یزد و نمایه‌هاست.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط