چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
طرح‌های فصلی کتاب زمان تنفس کتاب‌فروشی‌ها است

مدیر شهر کتاب هفت چنار معتقد است؛ اجرای طرح‌های فصلی کتاب در زمان‌های مختلف موجب می‌شود کتاب‌فروشان تنفس کنند اما بهتر است میزان اعتبارها افزایش پیدا کند.

احسان عظیمی مدیر شهر کتاب هفت چنار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اثرگذاری طرح‌های فصلی خرید کتاب گفت: این اتفاق‌هایی که در قالب تابستانه، بهارانه یا تابستانه در حوزه کتاب رخ می‌دهد، تاثیرگذار است و موجب می‌شود مردم به سمت خریداری کتاب روی بیاورند.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که اجرای این طرح‌ها موجب می‌شود کتاب‌فروشان نیز از این فرصت استفاده کرده و تنفس کنند و بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
عظیمی با بیان اینکه افزایش اعتبار کتاب‌فروشی‌ها بعد از چندین دوره بهتر است افزایش پیدا کند، عنوان کرد: امسال این مبلغ برای ما یک میلیون تومان بیشتر بود و در طرح تابستانه هم شاهد بالا رفتن این مبلغ بودیم، اما بهتر است این مبلغ بالاتر برود تا رقمی که در پایان برای کتاب‌فروش باقی می‌ماند، چشمگیر باشد.
 
وی یادآور شد: اعتبار کتاب‌فروشی‌ها خیلی زود به پایان می‌رسد و بهتر است سیاست‌گذاران این حوزه با توجه به فروش دور‌ه‌های قبل کتابفروشی‌ها، از ابتدا اعتبارات را افزایش دهند تا کتاب‌فروشی‌ها بتوانند خدمات بهتری به مخاطبان بدهند.
 
عظیمی با اشاره به اجرای موفق طرح بهاره کتاب گفت: بسیاری از مردم از اجرای این طرح‌ها خبر ندارند و به نظرم‌ برای اینکه بتوانیم حجم بیشتری از مردم را به سمت کتاب‌فروشی‌ها سوق دهیم، باید تبلیغات اجرای این طرح را افزایش دهیم؛ زیرا بسیاری از خریداران بعد از حضور در کتاب‌فروشی با دیدن پوسترها یا با اطلاع‌رسانی ما متوجه برگزاری طرح می‌شوند.
 
به گفته وی، با توجه به اینکه امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار نشد، اگر مبلغ یارانه‌ها برای کتاب‌فروشان افزایش پیدا کند و از سوی دیگر میزان تبلیغات بیشتر باشد، می‌تواند تا حد زیادی به رونق فعالیت کسب و کار در صنعت نشر منجر شود.
 
عظیمی با بیان اینکه عده‌ای از کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای همواره منتظر اجرای طرح هستند، تاکید کرد:‌ برخی افراد که بدون اطلاع از طرح‌های فصلی به کتاب‌فروشی مراجعه می‌کنند، زمانی که متوجه تخفیف می‌شوند، میزان خرید خود را افزایش می‌دهند که این موضوع یکی از نکات مثبت این طرح به شمار می‌آيد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها