سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مدیر جوان کافه‌کتاب «پیرنگ» بوشهر درگذشت

جاوید تکاوران؛ مدیر کافه ‌کتاب «پیرنگ» بوشهر، بامداد سه‌شنبه 21 مردادماه جاری در سن 26 سالگی و در اثر ایست قلبی دیده از جهان فروبست.

پدرام باقری؛ دوست زنده‌یاد جاوید تکاوران با تائید این خبر، درباره علت مرگ این کتاب‌فروش جوان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: زنده‌یاد چند مدت پیش متوجه وجود یک غده خوش‌خیم در ریه خود می‌شود که با نظر پزشکش ظهر دوشنبه 20 مردادماه در شیراز تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و با این‌که عمل موفقیت‌آمیز بوده، اما متأسفانه او بامداد سه‌شنبه (21 مردادماه) در بیمارستان در اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: جاوید تکاوران، معلمی دلسوز و شیفته فرهنگ و ادبیات کهن ایران به‌ویژه شاهنامه، مثنوی‌‌معنوی و مقالات شمس بود و برنامه‌های پژوهشی مفصلی برای کتابفروشی داشت. او در مدرسه در زمان استراحت برای دانش‌آموزان داستان می‌خواند، سپس نظر آن‌ها را درباره داستانی که برای‌شان خوانده بود، جویا می‌شد و به این شکل آن‌ها را با ادبیات مأنوس می‌کرد.

وی تصریح کرد: زنده‌یاد تکاوران با راه‌اندازی کافه‌کتاب «پیرنگ» در تیرماه 1398، خیلی زود توانست در میان اهالی کتاب جای باز کند. او با نگاه شگرف و تحسین‌برانگیزی که به ادبیات داشت به‌دنبال توسعه فضای کتابخانه بود تا با مساعد شدن شرایط، فضا را برای برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگی و ادبی فراهم کند، اما متأسفانه مرگ او را در تحقق این هدف ناکام گذاشت.

باقری در پایان گفت: کافه‌کتاب «پیرنگ» در طرح‌های فصلی کتاب بسیار فعال بوده و این روزها هم در حال اجرای طرح تابستان کتاب با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» بود.

جاوید تکاوران، متولد روستای شاهیجان بخش بوشکان شهرستان دشتستان و دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد بود. 

خبرگزاری ایبنا، درگذشت جاوید تکاوران؛ مدیر جوان و فرهیحته کافه‌‌کتاب «پیرنگ» را به خانواده محترم وی و جامعه فرهنگی بوشهر تسلیت می‌گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها