سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
افزایش مشارکت اردبیلی‌ها در تابستانه 99

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از افزایش مشارکت اردبیلی‌ها در طرح تابستانه امسال خبر داد و گفت: در این دوره، هم بر تعداد کتاب‌فروشی‌های عضو طرح افزوده شده و هم بر میزان مشارکت مردمی.

یاسر محمدپور؛ معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته استان اردبیل در طرح تابستانه کتاب سال 99 نیز مشارکت خوبی را چه از سوی کتاب‌فروشان و چه از سوی مخاطبان شاهد است.

وی افزود: 13 کتاب‌فروشی‌ در طرح تابستانه امسال مشارکت دارند که از این تعداد 11 کتاب‌فروشی از مرکز استان و 2 کتاب‌فروشی از شهرستان‌های مشکین‌شهر و پارس‌آباد حضور دارند.

محمدپور با بیان اینکه تا امروز، یک‌هزار و 118 عنوان کتاب به فروش رفته، گفت: از اتفاقات خوبی که در این دوره شاهد آن بودیم، این است که 2 کتاب‌فروشی دیگر به جمع مشارکت‌کننده‌های پیشین پیوسته‌اند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: اتفاق جالب دیگری که افتاده، این است که 2 کتاب‌فروشی در اقدامی خودجوش تخفیفاتی علاوه بر تخفیف 20 درصدی طرح تابستانه برای مشتریان خود درنظر گرفته‌اند. کتاب‌فروشی خیام با 10 درصد اضافه، تخفیف 30 درصدی برای کتاب‌های خود اِعمال می‌کند و کتاب‌فروشی حکیم با 20 درصد بیشتر، جمعا تخفیف 40 درصدی را تعریف کرده که این حمایت خودخواسته و حضور فرهنگی، شایان توجه و سبب خرسندی است.

وی بیان کرد: با وجود این‌که طرح زمستانه را به سبب شیوع بیماری کرونا از دست داده بودیم، در طرح بهارانه مشارکت قدرتمندی را از سوی مخاطبان نداشتیم؛ هرچند کتاب‌فروشان ما توانسته بودند کل اعتبار تخصیصی خود را جذب کنند، اما در طرح تابستانه حضور پررنگ‌تری را شاهدیم که امید است روزبه‌روز بر میزان آن افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها