سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
اختتامیه جایزه کتاب‌سال خلیج‌فارس؛ شاید وقتی دیگر

صادق ارشیا دو تاریخ را برای برگزاری سومین دو سالانه جایزه کتاب سال استان هرمزگان محتمل دانست و از برگزاری این مراسم به‌صورت مجازی خبر داد.

صادق ارشیا، معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری سومین دوسالانه جایزه کتاب سال خلیج‌فارس، بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی، ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزاری مجازی اختتامیه صرفا با حضور برگزیدگان بسیار محتمل است و اگر این تصمیم قطعی شود، مهر‌ماه سال جاری مراسم را برگزار خواهیم کرد. علاوه‌براین؛ گزینه‌ هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز به‌عنوان تاریخ برگزاری اختتامیه در نظر است. پیش‌تر قرار بود 10 اردیبهشت‌ماه، روز ملی خلیج فارس اختتامیه را برگزار کنیم.   
 
وی با اشاره به جریان دریافت آثار و داوری سومین دوره جایزه کتاب سال خلیج‌فارس افزود: فراخوان سومین دوره جایزه کتاب سال هرمزگان و خلیج‌‌فارس، آبان‌ماه منتشر و با توجه به استقبال پژوهشگران و اهل قلم، مهلت ارسال آثار به مدت یک‌‌ماه یعنی تا بهمن‌ماه تمدید شد. داوری آثار از سوی خانه کتاب انجام شد.   
 
ارشیا ادامه داد: جایزه کتاب سال خلیج فارس از سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان و بخش ویژه خلیج فارس تشکیل شده‌است. در دو بخش نخست، سه نفر برگزیده و پنج شایسته تقدیر و در بخش ویژه با نظر هیات داوران، پنج شایسته تقدیر معرفی شده‌اند. هیات داوران در بخش عمومی 180 و در بخش ویژه 30عنوان اثر را داوری کرده‌اند.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان درباره جریان شناسایی آثار مرتبط بخش‌های جایزه کتاب سال بیان کرد: علاوه‌بر آثار ارسالی مبتنی بر فراخوان، دبیرخانه از منابع دیگر شامل انتشارات دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه دولتی هرمزگان همچنین آثار اعلام وصول موجود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موجودی کتابخانه انجمن مولفان و نویسندگان استان را برای شناسایی آثار مرتبط با جایزه کتاب استفاده کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها