سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
طرح‌های فصلی همیشه تاثیرگذار بوده است/ مبلغ یارانه را افزایش دهید

مدیرمسئول شهرکتاب «گلدیس» گفت: اگر شرایط ایجاد شده از کرونا و اختلالات ناشی از آن را کنار بگذاریم، برگزاری طرح‌های فصلی همیشه تاثیرگذار بوده‌‌است.

صادق علی‌آبادی، مدیرمسئول شهرکتاب «گلدیس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درخصوص تاثیر برگزاری طرح تابستانه کتاب99 در ایام کرونا گفت: اگر شرایط ایجاد شده از کرونا و اختلالات ناشی از آن را کنار بگذاریم، برگزاری طرح‌های فصلی همیشه تاثیرگذار بوده و کمک خوب و مثبتی در سخت‌ترین زمان‌ها برای کتاب‌فروشان بوده‌است؛ البته که کمک بهتری نیز برای خوانندگان و مشتاقان کتاب است.
 
وی افزود: برگزاری طرح‌های فصلی در ایام کرونا، اگر حساب‌شده و براساس برنامه‌ریزی پیش برود تا مردم در کتاب‌فروشی‌ها حضور پیدا نکنند، قطعا تاثیرگذارتر خواهد بود. شهرکتاب مرکزی نیز پروتکل‌های بهداشتی قوی‌ای برای پیشگیری از کرونا و حفظ سلامتی کارکنان و علاقه‌مندان به کتاب گذاشته‌است و بروشورهایی را به‌صورت مجازی و کاغذی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرارداده است، اما این بستگی به مردم دارد که این موارد ایمنی را رعایت کنند. هرچند که از مردم خواهشمندیم که با توجه به وضعیت و شرایط موجود در کشور، به این موارد ایمنی توجه کنند.
 
مدیر مسئول شهرکتاب «گلدیس» در ادامه بیان کرد: شهرکتاب گلدیس حتی برای علاقه‌مندانی که نمی‌خواهند به‌صورت حضوری کتاب بخرند، هم شرایطی را فراهم کرده‌است تا از طریق فضای مجازی خرید خود را انجام بدهند و از درصد تخفیف خود بهره‌مند شوند.
 
علی‌آبادی با اشاره به اینکه برگزاری طرح‌های فصلی خرید کتاب باید در مسیر فعالیت مجازی و از راه‌دور قرار بگیرد، اظهار کرد: اعتقاد ما هم این است که اول سلامت مردم حفظ شود و بعد به فروش و کار توجه شود. درحال حاضر با وجود اینکه چندماهی از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد؛ اما همچنان با رویکرد سنتی برخی از کتاب‌فروشی‌ها مواجه هستیم که مخاطب باید برای خرید کتاب، حضوری مراجعه کند، اما باید هرچه سریع‌تر اقدامی در این‌باره سنجیده شود؛ چراکه صنف ما، فرهنگی است و توقع مردم از اهالی این صنف بالاتر است تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهترین عملکرد را در ارائه خدمات از کتاب‌فروشان دریافت کنند.
 
وی همچنین درخصوص استقبال از این طرح در آغاز راه گفت: طرح تابستانه کتاب 99 نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار بوده و در بخش فروش کتاب و استقبال مردم از خرید کتاب کاهش داشته‌ایم؛ اما به‌دلیل اینکه مشتری‌های ثابت خود را همیشه داریم و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای داشتیم، مردم با اطلاع یافتن از این طرح برای خرید آثار خود اقدام کردند، اما باز هم این آمار رضایت‌بخش نیست.
 
مدیر مسئول شهرکتاب «گلدیس» با اشاره به اینکه البته مبلغ یارانه درنظرگرفته شده برای شهرکتاب بسیار کم است و پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نیست، بیان کرد: این مبلغ هم از لحاظ زمانی و هم ریالی پاسخگوی رفع نیاز مشتریان نیست و پیشنهاد داریم تا مبلغ یارانه کتاب‌فروشی‌ها را افزایش بدهند تا کمتر از زمان 10 روز به‌اتمام نرسد و مشتری‌هایی که مراجعه می‌کنند، دلخور از کتاب‌فروشی‌ها نروند؛ آن هم در شرایط کرونایی که کتاب بیشتر از هرزمان دیگر می‌تواند موثر باشد.
 
علی‌آبادی در ادامه افزود: همچنین اطلاع‌رسانی کمی از این طرح در رسانه ملی، حتی در حد یک آگهی تبلیغاتی کوچک صورت می‌گیرد و مردم بسیار کمی در جریان این طرح قرار می‌گیرند و باید قطعا تمهیدات گسترده‌تری در این‌زمینه صورت بگیرد؛ چراکه از نزدیک شاهد دغدغه‌های مردم در کتاب‌فروشی هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها