دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
مشارکت 12 کتاب‌فروشی استان گلستان در «تابستانه کتاب99»

عادله کشمیری گفت: 12 کتاب‌فروشی در شهرستان‌های گرگان، گنبد و کردکوی از استان گلستان در «تابستانه کتاب99» مشارکت فعال دارند.

عادله کشمیری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، اظهار کرد: این طرح از شنبه 18 مردادماه هم‌زمان با عید غدیر خم با مشارکت 12 کتاب‌فروشی در استان گلستان آغاز شد و تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 30 مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند. همچنین، سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک‌میلیون و 500 هزار ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، ضمن دعوت از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: در استان گلستان کتاب‌فروشی‌های خانه کتاب گرگان، سرزمین کتاب، شهر کتاب، علم و صنعت، بانک کتاب جلالی شعبه یک و سه در شهر گرگان، جنگل، دانشجو و فرهنگ نو و کتاب‌فروشی‌های سلام و شهر کتاب در شهرستان گنبد و کتاب‌فروشی اوستا در شهرستان کردکوی در این طرح حضور داشته و پذیرای دوستداران کتاب هستند.

کشمیری در ادامه درباره وضعیت کتاب‌فروشان در پی وقوع شیوع کرونا نیز بیان کرد: متأسفانه در پی شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت استان، بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر ازجمله ناشران و کتاب‌فروشی‌ها آسیب دیدند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی ایران با انتشار فهرست جدید در زمینه مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا اعلام کرد که بیشترین آسیب از این بیماری را ناشران، کتاب‌فروشان و موزعان کتاب دیده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان همچنین گفت: متأسفانه همه‌گیری ویروس کرونا، باعث رکود بسیاری از کسب‌وکارها شد، همچنین علاوه بر اینکه در ماه‌های نخست، مردم بیشترِ پول خود را برای خرید کالاهایی که نیازهای روزانه را رفع کند، صرف می‌کردند، تعطیلی و قرنطینه در ماه‌های آخر سال 98 و ابتدای سال 99 موجب آسیب در روند تولید شد. در این راستا دولت برای حمایت و پشتیبانی از صاحبان کسب‌وکارهای به‌شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، سامانه بنگاه‌های آسیب‌دیده را راه‌اندازی کرد.

کشمیری اظهار کرد: بر این اساس، همه صاحبان واحدهای کسب‌وکار خصوصی و تعاونی مشمول طرح «کارفرمایی و خویش‌فرمایی» که در رسته‌های سیزده‌گانه مصوب فعال بوده و دارای کد بیمه در سازمان تأمین اجتماعی بودند و اشتغال موجود را حفظ کرده‌اند، مشمول این تسهیلات شدند که در استان گلستان نیز این مهم اطلاع‌رسانی شد و برخی از صاحبان این حرفه‌ها، تقاضای خود را در سامانه ثبت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها