دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
فروشگاه اینترنتی مروارید تخفیف‌ غیرمتعارف نمی‌دهد

علی‌بیک از تاسیس کتاب‌فروشی اینترنتی مروارید با بیش از 30 هزار عنوان کتاب و همکاری با 3000 ناشر خبر داد؛ فروشگاهی که تخفیف‌ غیرمتعارف نمی‌دهد.

امیرعلی‌بیک، مدیر فروش انتشارات مروارید در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره هدف افتتاح این کتابفروشی گفت: با توجه به پاندمی بیماری کووید 19، مشتری تمایلی به خرید حضوری ندارد، برای ادامه ارائه خدمات به مشتری، این کتاب‌فروشی اینترنتی را افتتاح کردیم. اینگونه نیازی به حضور مشتری در فروشگاه و رویارویی با خطرهای ابتلا به بیماری وجود نخواهدداشت.

رعایت پروتکل‌های امنیتی
حفظ امنیت مشتری از نکات مهم در ارائه خدمات خرید و فروش در فضای مجازی است، به گفته علی‌بیک کتاب‌فروشی مروارید با رعایت پروتکل‌های امنیتی SSL و دریافت نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره -از بالاترین نمادهای اعتماد الکترونیک- طراحی شده است. او در این‌باره گفت: مشتری می‌تواند در شرایط ایمن، خرید آنلاین خود را انجام دهد. با توجه به اینکه بعد از هر تجدید چاپ قیمت کتاب‌ها افزایش پیدا می‌کند، قیمت کتاب‌های این فروشگاه اینترنتی در صورتی که موجودی قبلی فروشگاه باشند، ثابت خواهدماند که از نظر ریالی به نفع مشتری است. 

به گفته مدیرفروش انتشارات مروارید، کتاب‌های دانشگاهی در مقایسه با کتاب‌های عمومی، سود فروش کمتری دارند اما در کتاب‌فروشی اینترنتی مروارید با در نظر گرفتن رفاه مخاطب، شرایطی نسبتا هم‌تراز با خرید کتاب از ناشر در نظر گرفته شده است.

ارسال رایگان خریدهای بالای 150 هزار تومان
یکی از مزایای فروشگاه‌های اینترنتی، عادلانه بودن دسترسی مخاطبان به آن است. افراد از هر شهر و منطقه جغرافیایی می‌توانند کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند. علی‌بیک با اشاره به اینکه کتاب‌‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی و ارسال می‌شود، توضیح داد: ارسال پستی خریدهای بالای 150 هزار تومان رایگان خواهدبود.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امکاناتی برای تسهیل خدمات پستی ناشران در نظر گفته است. اوایل تیرماه فرصت استفاده از تخفیف ویژه، خدمات سامانه پست کتاب در طرح «عبور از کرونا با کتاب» با موافقت معاونت امور فرهنگی تا پایان شهریور۱۳۹۹ تمدید شد. اما انتشارات مروارید نتوانسته است از این امکانات استفاده کند. مدیر فروش این انتشارات بیان کرد: امیدوارم مقداری از بروکراسی‌های اداری کاسته شود تا بتوانیم از این موهبتی که در اختیار ناشران قرارمی‌دهند، استفاده کنیم؛ چراکه هرقدر حضور فیزیکی مردم کمتر شود، به حفظ سلامت جامعه کمک کرده‌ایم تا از این دوره به بهترین نحوه استفاده و از این دوران عبور کنیم.

ارائه تخفیف‌های بالا موجب حذف کتاب‌فروشان می‌شود
کتاب‌فروشی اینترنتی مروارید برای نخستین خرید مشتری‌‌های خود تخفیف 10 درصدی در نظر گرفته، این درحالی است که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب، تخفیف‌های بسیار بالا و طولانی مدت ارائه می‌دهند؛ عملی که خلاف قانون است. علی‌بیک درباره تاثیر تخفیف‌های بالا در فروش کتاب توضیح داد: باید به دورنما و چرخه تولید تا رسیدن کتاب به دست مخاطب توجه شود. با ارائه تخفیف‌های بالا موجب حذف کتاب‌فروشان می‌شویم و کتاب‌فروشان در وضعیت فعلی دچار ضر و زیان شده‌اند. این روزها شاهد تعطیلی کتاب‌فروشی دف بودیم. تعطیلی کتابفروشی‌ها موجب کم شدن ویترین کتاب در جامعه می‌شود و این روند به ضرر چرخه ناشران و کتاب‌فروشان خواهد بود.

انتشارات مروارید در سال ۱۳۴۰ بنا به پیشنهاد مجید روشنگر و مشارکت سه نفر از دوستان تاسیس شد. مروارید فعالیتش را با شعر و ادبیات روز و علوم اجتماعی شروع کرد و در تمامی زمینه‌ها از جمله شعر و داستان)، ایرانی و خارجی(طنز، مدیریت و روا نشناسی با پیشرفتی هرچه بیشتر به فعالیت خود ادامه‌می‌دهد.

انتشارات مروارید، فروشگاهی در خیابان انقلاب روبه‌روی دانشگاه تهران دارد که در آن علاوه بر کتاب‌های عمومی، کتاب‌هایی در حوزه فنی مهندسی، عمران، علوم پایه و فرهنگ و حوزه‌های دیگر دانشگاهی به فروش می‌رسد.

کتاب‌های فروشگاه اینترنتی مروارید در گروه‌های ادبیات، اقتصاد، تاریخی، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوقی، دامپروری، دانشگاهی، رمان، روانشناسی، زبان‌های خارجه، زمین‌شناسی، سیاسی، شعر، علوم تربیتی، علوم پایه، عمران، فلسفه، فنی، متفرقه، مدیریت، مذهبی، معماری، مهندسی کنترل، مکانیک، نمایشنامه، هنری، پزشکی، کارشناسی ارشد، کامپیوتر، کشاورزی، کودک و نوجوان و... دسته‌بندی شده‌است. در این کتاب‌فروشی 30 هزار عنوان کتاب از 3000 ناشر موجود است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها