یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
اجرای مرحله سوم طرح «شمیم دانایی» در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای مرحله سوم طرح «شمیم دانایی» در زنجان خبر داد و گفت: در این راستا هفت هزار کتاب برای کتابخانه‌های استان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، طرح خرید و ارسال کتاب به کتابخانه‌های عمومی با عنوان «شمیم دانایی» در دو مرحله اجرایی شده و هم‌اکنون مرحله سوم آن در حال اجراست.

در این طرح منابع موردنیاز کتابخانه‌های عمومی براساس نظرات اعضا و کتابداران شناسایی شده، در طول سال خریداری و به کتابخانه‌ها ارسال می‌شود که در همین راستا در مرحله نخست این طرح، نزدیک به ۶ هزار نسخه کتاب، خریداری و بین کتابخانه‎های استان توزیع شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در این‌باره به خبرنگار ایبنا گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی تنها فضایی برای مطالعه نیستند و نقش اساسی و تأثیرگذاری در ارتقای شاخص‌های اجتماعی دارند.

امیرعلی نیک‌بخش افزود: کتابخانه‌ها امروز پایگاه فرهنگی هستند و در این پایگاه فرهنگی سیاستگذاری‌های مهمی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان افزایش منابع این مراکز فرهنگی است، تصریح کرد: قرار است طبق این طرح 10 درصد بر منابع کتابخانه‌ای استان اضافه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: در راستای اجرای افزایش منابع کتابخانه‌ای، کتاب‌هایی که درخواست تقاضای بالا برای امانت دارند در اولویت خرید قرار می‌گیرند تا از این طریق نیاز اعضا برطرف شود.

نیک‌بخش اجرای طرح «شمیم دانایی» را در راستای تأمین منابع کتابخانه‌ای برشمرد و گفت: تاکنون 2 مرحله از این طرح اجرایی شده و اکنون مرحله سوم آن در حال اجراست.

وی اظهار کرد: در قالب مرحله سوم اجرای طرح «شمیم دانایی»، هفت هزار جلد کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خریداری شده که ارزش کتاب‌های خریداری شده، یک میلیارد و 300 میلیون ریال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه این سری از کتاب‌های خریداری شده مربوط به رده سنی کودک و نوجوان است، افزود:  کودکان، آینده‌سازان کشور هستند و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در میان آن‌ها، زمینه تربیت نسلی کتابخوان و کتاب‌دوست را فراهم خواهد آورد.

نیک‌بخش گفت: در همین راستا از ابتدای سال جاری، گزینش و انتخاب منابع کودک متناسب با نیازهای اعضای کتابخانه‌ها صورت گرفت و از ناشران مطرح کشور، برای ۸۰ باب کتابخانه، کتاب‌های کودک خریداری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها