یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
ثبت 100 باشگاه کتابخوانی در سال 98 در تربت حیدریه

کارشناس جام باشگاه‌های کتابخوانی در تربت حیدریه، گفت: علت برگزیده شدن دبیرخانه تربت حیدریه در جام باشگاه‌های کتابخوانی در سال جاری این بوده که سال 97 تعداد 40 باشگاه در این شهرستان ثبت شد و در سال 98 تعداد باشگاه‌های ثبت شده به 100 عدد رسید.

محمد حسن‌زاده؛ کارشناس رابط جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در خراسان رضوی، بیان کرد: برای تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی، ابتدا مربیانی برای گذراندن دوره کارآموزی به استان معرفی می‌شوند. با همکاری آموزش و پرورش برای مربیانی که تمایل دارند برای جام باشگاهی فعالیت کنند، دوره‌های آموزشی برگزار و سپس فعالیت آن‌ها با ثبت باشگاه در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد با یک مربی و 12 دانش‌آموز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مربیان با تفکر خلاقانه خود دانش‌آموزان را در پایه‌های مختلف به خوانش کتاب ترویج می‌کنند و در بازه زمانی 6 ماه مستنداتی از برگزاری کلاس و آموزش‌های خود تهیه کرده و به دبیرخانه شهرستان ارسال و سپس با داوری متخصصان این حوزه که شامل اساتید دانشگاهی و کارشناس ادبیات می‌شود، آثار برتر انتخاب و مستقیم به وزارتخانه ارسال می‌شود.

حسن‌زاده گفت: علت برگزیده شدن دبیرخانه شهرستان تربت حیدریه در جام باشگاه‌های کتابخوانی در سال جاری این بوده که سال 97 تعداد 40 باشگاه را ثبت کرده بودیم، اما در سال 98 تعداد باشگاه‌های ثبت شده به 100 عدد رسید. همچنین دو سال پیاپی توانستیم رتبه برگزیده و برتر کشور را کسب کنیم.

کارشناس رابط جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان تربت حیدریه افزود: یکی دیگر از دلایل برگزیده شدن دبیرخانه این شهرستان این بوده که یکی از سه مهدکودک برگزیده کشور متعلق به تربت حیدریه بوده است.

وی اظهار کرد: باشگاه‌های زیادی زیرنظر دبیرخانه‌ها در شهرهای مختلف کشور فعالیت می‌کنند، بنابراین رقابت در جام باشگاهی کار بسیار سختی است، اما فعالیت و تلاش‌های ما در شهرستان تربت حیدریه باعث شده تا 136 معلم و مربی مهدکودک آموزش ببینند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها