مسئول دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرستان نیشابور که عنوان دبیرخانه فعال را در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از آن خود کرد، از ثبت بیش از 250 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در این شهرستان خبر داد.
250 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در نیشابور به ثبت رسیده است
«نرگس مقدم پاشا» کارشناس رابط دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان نیشابور که عنوان دبیرخانه فعال را در چهارمین دوره این جام از آن خود کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، درباره فعالیت‌های این دبیرخانه، ضمن اشاره به این نکته که فعالیت گروهی برای تشویق و ترغیب مدارس به حضور و ثبت‌نام در این جام توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور انجام شده است، گفت: جلسات مشترکی با مدیران و دبیران مدارس نیشابور و روستاهای اطراف آن برگزار کردیم تا با آموزش‌های ارائه شده به آنها، تاثیر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در سنین پایه نشان داده و ترغیب به ثبت باشگاه و همچنین تشویق دانش‌آموزان به این سمت‌وسو شویم.

مقدم پاشا ادامه داد: با اقدامات انجام شده خوشبختانه توانستیم هر کلاس را به یک باشگاه کتابخوانی تبدیل و با روش‌های جدید مانند خواندن کتاب‌ها به‌صورت نمایشی، نقالی، قصه‌خوانی، دانش‌آموزان را به مطالعه علاقمند کنیم؛ البته در آموزش‌هایی که به مربیان تحت عنوان تسهیلگران باشگاه کتابخوانی ارائه شده بود، تاکید بر این بود که ذهن کودکان را خلاقانه پرورش دهند و از آنها در مورد چگونگی کتابخوانی نظرسنجی کنند تا اشتیاق آنها بیشتر شود.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان نیشابور نیز توضیح داد: علاوه بر آموزش تسهیلگران باشگاه یکی از اقدامات موثر دبیرخانه ثبت بیشترین تعداد باشگاه در سطح استان خراسان رضوی بود؛ به طوری که بیش از 250 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرستان نیشابور به ثبت رسیده است.

کارشناس رابط جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرستان نیشابور با تاکید بر اینکه امروز نیاز جامعه ما ایجاب می‌کند تا کودکان و نوجوانان را با کتاب‌های مختلف نه‌تنها در قالب داستانی، بلکه تاریخی، زندگینامه، شعر و ... آشنا کنیم، گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش در این زمینه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم را داشته و همین موضوع بستری را فراهم می‌کند تا علاوه بر ارتقای سرانه مطالعه در کشور و تشویق دانش‌آموزان از سنین پایه به کتابخوانی، مدارس نیز از حالت خشک خارج شده و آموزش‌ها با روشی نوین به کودکان ارائه شود.
کد مطلب : ۲۹۴۰۳۶
http://www.ibna.ir/vdcbfab50rhb9gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما