سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
تخفیف‌های تابستانه کتاب باتوجه به افزایش قیمت‌ها تعیین شود

مدیر «کتاب نهال» با بیان اینکه بهتر است در طرح تابستانه تخفیف هر فرد افزایش پیدا کند، گفت: با افزایش قیمت کتاب میزان تخفیف‌هایی که در طرح‌های قبلی لحاظ می‌شد، جوابگوی افراد نیست.

محمد شاملو، مدیر کتاب‌فروشی «کتاب نهال» اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اثرات برگزاری طرح تابستانه در شرایط موجود گفت: با توجه به کاهش فروش کتاب‌فروشی‌ها در ماه‌های اخیر و گسترش بیماری کرونا، طرح تابستانه کتاب به‌صورت موقتی می‌تواند هم به کتاب‌فروشی‌ها کمک کند و هم با اعطای یارانه به مخاطبان، دسترسی آن‌ها را به کتاب تسهیل کند. 
 
وی با بیان اینکه برای بهتر اجرا شدن طرح، چند اقدام ضروری است، افزود: در این زمینه خوب است که بانک اطلاعاتی خانه کتاب به‌روز باشد؛ یعنی هم از نظر قیمت‌ها و هم از نظر وجود شابک کتاب‌ها، آخرین اطلاعات در بانک‌ها وجود داشته باشد.
 
شاملو ادامه داد: اختصاص سهمیه عادلانه نیز نکته دیگری است که برای هر کتاب‌فروشی باید در نظر گرفته شود. از آنجایی که برای هر کتاب‌فروشی اعتباری را در نظر می‌گیرند، معتقدم که این تقسیم‌ها باید عادلانه باشد. در برخی مواقع این اعتبار کتاب‌فروشی‌ها بسیار کم است و خیلی زود تمام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بهتر است در طرح تابستانه سقف تخفیف هر فرد افزایش پیدا کند، عنوان کرد: البته این اعتبار با در نظر گرفتن میزان فروش در طرح‌های قبل است؛ اما باید بیشتر بررسی کرد تا میزان یارانه با قیمت کتاب‌ها تناسب داشته باشد؛ زیرا با افزایش قیمت کتاب میزان تخفیف‌هایی که در طرح‌های قبلی لحاظ می‌شد، جوابگوی افراد نیست و خانواده‌ها مجبور می‌شوند تا با کد ملی سایر افراد خانواده خرید کنند.
 
شاملو همچنین بر تسویه حساب سریع‌تر با کتاب‌فروشان بعد از اجرای هر دوره تاکید کرد و ادامه داد:‌ بررسی اعتبار مصرف شده نیز نکته مهمی است که امیدوارم از سوی برگزارکنندگان جدی گرفته شود زیرا این احتمال وجود دارد که از کد ملی‌ها سواستفاده شود یا اینکه خدای نکرده کتاب‌فروشی‌ کتاب‌هایی را ثبت کند که جزو خرید مشتریان نبوده‌است. هر چند وقوع چنین تخلفاتی خیلی بعید است؛ اما بالاخره باید راهکارهایی را پیدا کرد تا همین احتمال‌ها هم کمتر شود.
 
وی در پایان به مشکل ویرایش اطلاعات مشتریان اشاره کرد و گفت: اطلاعات مشتریانی که در دوره‌های قبل ثبت شده‌اند، شامل اصلاح نام خانوادگی و شماره همراه نیز باید انجام شود زیرا برخی از مشتریان شماره تلفن‌هایشان تغییر کرده است و این موضوع هنگام خرید، ما را با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    سلام اگر امکان داره "البته این اعتبار با در نظر گرفتن میزان فروش در طرح‌های قبل است؛ اما باید بیشتر بررسی کرد تا میزان یارانه با قیمت کتاب‌ها تناسب داشته باشد؛" قسمت اول این جمله برای پاراگراف قبلی هست ممنون از زحمات شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها