دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کتاب‌فروشان درخواست نصب تابلو راهنمای خود را ثبت کنند

حمیدصابر فرزام، از تدوین ائین‌نامه اجرایی نصب تابلو راهنما برای کتاب‌فروشان و ناشران تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت:کتاب‌‌فروشان می‌توانند با مراجعه به سامانه Tehran.ir و با مکاتبه با اداره تبلیغات و اصناف سازمان زیباسازی به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

حمیدصابر فرزام، معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اجرای طرح نصب تابلو راهنما برای ناشران و کتاب‌فروشان بیان کرد: آئین‌نامه اجرای مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری‌های مناطق 22 گانه تهران از سوی اداره تبلیغات و اصناف سازمان زیباسازی در حال تدوین است و پیش‌بینی می‌‌شود تا دو هفته آینده آئین‌نامه نهایی شود.  
 
وی با اشاره به شرایط نصب تابلو راهنما برای ناشران و کتاب‌فروشان افزود: شرایط  نصب تابلو از سوی شورای شهر تهران مصوب و به سازمان ابلاغ شده‌است از‌جمله مواردی مانند اینکه در مناطق مختلف شهر چه نوع تابلویی تخصیص پیدا کند را شامل می‌شود. سازمان تفاوتی بین کتاب‌فروشان برای اجرای این طرح قائل نیست بنابراین کتاب‌‌فروشان می‌توانند با مراجعه به سامانه Tehran.ir و با مکاتبه با اداره تبلیغات و اصناف سازمان زیباسازی به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.     
فرزام درباره دیدگاه‌های انتقادی درباره بی‌توجهی به فاصله منطقی تابلو از در کتاب‌فروشی و یا نبود نام کتاب‌فروشی روی تابلو کتاب‌فروشان که سال گذشته به‌صورت پایلوت در برخی مناطق تهران اجرایی شد، گفت: این طرح همان‌طور که اشاره شد از سوی شهرداری منطقه 2 آزمایشی و بدون آئین‌نامه اجرا شد؛ بنابراین بعد از مصوبه شورای شهر جریان نصب تابلو راهنما برای ناشران و کتاب‌فروشان، استاندارد خواهد شد. به‌عنوان مثال اگر کتاب‌فروشی در گذر فرعی باشد، تابلو راهنما با فاصله منطقی در گذر اصلی نصب می‌شود. براساس استاندارد‌های نصب تابلو راهنما برای کتاب‌فروشی‌ها، همانند دیگر مراکز مانند داروخانه‌ها و مراکز مذهبی است.      
 
فرزام درباره ضرورت اعلام درخواست از سوی کتاب‌‌فروشان برای نصب تابلو راهنما به سازمان زیباسازی با توجه به اینکه این اقدام، عمل به مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری قلمداد می‌شود، بیان کرد: اعلام درخواست یک جریان طبیعی است. شاید کتاب‌فروشی که در گذر اصلی واقع شده، نیازی به تابلو نداشته باشد؛ بنابراین سازمان که نمی‌تواند کتاب‌فروشی را شناسایی و به نصب تابلو اقدام کند. 

وی درباره تعامل با اتحادیه ناشران و کتاب‌‌‌فروشان تهران برای شناسایی کتاب‌فروشان متقاضی تابلو راهنما، بیان کرد: هنوز با اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان تهران درباره این موضوع، تعاملی نداشتیم اما برای احراز اصالت کتاب‌فروشان باید با یک مرجع در ارتباط باشیم.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره الزام کتاب‌فروشان برای پرداخت عوارض به سازمان زیباسازی برای نصب تابلو سردر کتاب‌فروشی، ادامه داد: براساس قانون‌،  کتاب‌فروشان مانند دیگر صنوف فرهنگی و اجتماعی می‌توانند به اندازه دهانه مغازه و به ارتفاع یک متر و 30 سانتی‌متر، تابلو نصب کنند. برای نصب این تابلو نیازی به پرداخت عوارض نیست. فقط کتاب‌‌‌فروش باید استاندارد‌ها را با نظر کارشناسان یعنی مهندس محاسب و مهندس ناظر سازمان، رعایت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط