یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
گروه جهادی «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در زنجان تشکیل شد

مدرس دانشگاه تهران ضمن تشکیل گروه جهادی «اهدای کتاب، اهدای دانایی» 1000 جلد کتاب به کتابخانه عمومی الزهرا ابهر اهدا کرد.

سیمین احدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب، ضرورت دارد که خیرین در این حوزه وارد شده و به افزایش منابع کتابخانه‌ها کمک کنند؛ چه بسا که افرادی هستند که خواندن یک کتاب برای آنها یک رویاست.

این مدرس دانشگاه تهران هدیه دادن را یکی از رفتارهای پسندیده و نیکو اعلام کرد و گفت: اهدای کتاب در واقع اهدای دانایی است و به عقیده من یکی از بهترین‌ کارهایی است که می‌توان برای دیگران انجام داد.

احدی با ابراز خوشحالی از اهدای این کتاب ها به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: بدون شک مطالعه کتاب‌های خوب و مفید، تأثیر بسزایی در افزایش بینش و آگاهی و رشد فکری و اخلاقی افراد دارد که به همین خاطر اهدای کتاب قطعا برای اهدا کننده لذت‌بخش خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل گروه جهادی با عنوان «اهدای کتاب، اهدای دانایی» گفت: در قالب این گروه کتاب‌‍‌هایی را که در انبارها و یا منازل اطرافیان بدون استفاده است، به کتابخانه‌های سراسر کشور اهدا می‌کنیم.

احدی افزود: ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ‌سازی در اهدای کتاب‌های مفید و بلا استفاده موجود در منازل و ادارات برای استفاده کتابخوانان، شهروندان و اعضای کتابخانه‌های عمومی، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد امکان دسترسی کتابخوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

این خیّر حوزه کتاب در ادامه از اهدای 1000 جلد کتاب به کتابخانه عمومی نورالزهرای ابهر خبر داد و بیان کرد: این اقدام با هدف ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه صورت گرفته است.

وی گفت: مجموعه اهدایی شامل جلدهایی از کتاب‌هایی در موضوعات مختلف علمی، کمک آموزشی، مرجع و ... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها