یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
تاسیس 237 باشگاه کتابخوانی در آذربایجان‌غربی طی 2 سال گذشته

مسئول دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی در ارومیه که عنوان «دبیرخانه فعال» را در چهارمین دوره این جام از آن خود کرد، از تاسیس 237 باشگاه کتابخوانی در استان آذربایجان‌غربی طی 2 سال گذشته خبر داد.

«فرشید مرامی» مسئول دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی در ارومیه که عنوان «دبیرخانه فعال» را در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور از آن خود کرد، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: 237 باشگاه کتابخوانی و 16 دبیرخانه فعال در سطح استان فعالیت می‌کنند و دبیرخانه ارومیه فعالیت خودش را از دو سال پیش آغاز کرده و برنامه‌های متعددی را در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اجرا درآورده است.

وی افزود: طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به‌همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است و این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علاقه‌های فردی و اجتماعی آنان است.

مرامی با بیان اینکه با برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی باعث می‌شود کودک تحلیل‌گر بار بیاید، گفت: آشنا کردن کودکان با فرهنگ مطالعه از سنین کودکی و همچنین فرهنگ کار تیمی از جمله اهداف راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی است.

مسئول دبیرخانه ارومیه ادامه داد: با توجه به اینکه دو سال است در جام باشگاه‌های کتابخوانی شرکت می‌کنیم، در سال ۹۷ که ۸ شهر از استان شرکت کرده بودند، یک نفر از تکاب و ارومیه برگزیده شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین در سال ۹۷ تعداد باشگاه‌های فعال ۱۳۵ مورد بود که در سال قبل به 237 باشگاه رسیده است، افزود: بیشتر این باشگاه‌ها در شهرستان‌های مهاباد، تکاب، سلماس، نقده، چالداران، چایپاره، خوی و بوکان فعالیت می‌کنند.

مرامی برگزاری کارگاه‌هایی در حوزه کتاب، اهدا کتاب در مناطق محروم و برگزاری کارگاه قصه‌گویی در ماکو و مهاباد را از جمله فعالیت‌های این دبیرخانه عنوان کرد.

این فعال حوزه کتابخوانی ادامه داد: بزرگترین مشکل ما در استان عدم فعالیت کتابفروشی‌ها در جام باشگاه‌های کتابخوانی است چون بیشتر کتابفروشی‌های عضو در خانه کتاب، نوشت‌افزار فروش هستند.

یادآوری می‌شود، چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در چهار بخش دبیرخانه برتر استانی، باشگاه برگزیده، نامه به نویسنده و فیلم کوتاه معرفی کتاب برگزار شد که از استان آذربایجان‌غربی زهرا آب‌سوران به‌عنوان تسهیل‌گر برگزیده و شایسته تقدیر، انتخاب و تجلیل شدند. همچنین در بخش دبیرخانه استانی نیز فرشید مرامی و خانم گلابی‌آذر از مهاباد به‌عنوان مسئولان دبیرخانه‌های فعال جام باشگاه‌های کتابخوانی در استان معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها