پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
نمایشگاه تخصصی کتاب با موضوع شهدا در قم برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان قم در 99 ابراز امیدواری کرد نمایشگاه کتاب استان به صورت تخصصی با موضوع شهدا در استان برگزار شود.

روح الله کریمی رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به فعالیت سامانه جامع صدور مجوز در استان قم، گفت: سامانه جامع صدور مجوز کتاب حدود یک‌سال است در قم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این‌که استان قم دارای رتبه دوم چاپ کتاب و رتبه اول چاپ کتاب دینی در کشور است بالطبع سیستم الکترونیکی خیلی از مشکلات را مرتفع و کمک‌های خوبی به ناشران استان کرده است.
 
وی اضافه کرد: با حذف سیستم سنتی و کاغذی و استفاده از فضای الکترونیکی شاهد سرعت بالا در صدور مجوز و همچنین صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و وقت ناشران و مؤلفان در استان هستیم.
 
کریمی تصریح کرد: در این سیستم هر ناشر برای خود پنل شخصی دارد که تمامی مجوزهای صادره به پنل ناشر ارجاع داده می‌شود، که علاوه بر دسترسی سریع به مجوزهای صادر شده، یک بایگانی بسیار مناسبی برای نشر فراهم شده است.
 
رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به آمار سه ماهه نخست سال جاری هم پرداخت و یادآور شد: طی سه ماهه اول سال 2709 عنوان مجوز کتاب صادر شده است که از این تعداد 270 عنوان در زمینه کودک و نوجوان بوده است.
 
وی بیان کرد: از میان درخواست‌های صدرو مجوز، 21 مورد از آن‌ها رد شده است و 7400  جلد کتاب نیز به متقاضیان و نهادهای مختلف اهدا گردید.
 
کریمی به صادرات کتاب از قم اشاره کرد و گفت:  20 هزار و 495 جلد کتاب از طریق پست به کشورهای مختلف کتاب صادر شده است.
 
وی کنگره شهدا را یکی از موضوعات مهم در سطح استان ارزیابی کرد و گفت: با دستور مدیرکل ارشاد قم از ناشرانی که در زمینه دفاع مقدس و شهدای استان تولیداتی داشته باشند حمایت می‌شود، به نحوی که در سال 98 تعداد سه هزار و 600 جلد کتاب از ناشران استان با موضوع شهدا خریداری شد.
 
کریمی یادآور شد: اگر ناشری در مورد شهدای استان اثری داشته باشد حتما حمایت می‌کنیم و با هماهنگی که با تعاونی ناشران انجام شده است سعی می‌کنیم کاغذ مورد نیاز اثر را تامین کنیم.
 
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان شد: با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان قم در سال جاری ان‌شاءالله نمایشگاه کتاب استان را به صورت تخصصی درباره شهدا برگزار خواهیم کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها