چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
آغاز اجرای طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس در زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اجرای طرح تجهیز کتابخانه‌های درون مدرسه‌ای، گفت: برای بهره‌مندی کودکان مناطق محروم نیز 21 هزار جلد کتاب تهیه و به 6 کتابخانه درون مدرسه‌ای هدیه شده است.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر 17 مرکز ثابت و 13 مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان زنجان فعال است که در هریک از این مراکز، کتابخانه ویژه کودکان راه‌اندازی شده است. در این کتابخانه‌ها 212 هزار و 819 جلد کتاب وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی کودکان مناطق محروم نیز 21 هزار جلد از کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان تهیه و به 6 کتابخانه درون مدرسه‌ای هدیه شده است.

نوری افزود: 60 عنوان جدید از کتاب‌های تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان که در مجموع 11 هزار و 185 جلد را شامل می‌شود، دریافت شده است که به‌زودی در اختیار کتابخانه‌های سیار کانون قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: همچنین 149 جلد کتاب بریل نابینایان هم در 50 عنوان جدید تهیه و جهت استفاده این قشر از عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در همین راستا 60 کتاب آوا و 1400 بسته از مجموعه بازی‌ها و سرگرمی‌های تولید و خریداری شده توسط مرکز انتشارات کانون کشور در سال جاری در اختیار مراکز کانونی قرار می‌گیرد.

نوری با بیان اینکه کانون پرورش فکری کشور در کارنامه خود انتشار کتاب به زبان‌های انگلیسی، عربی، بوسنیایی، فارسی، کردی، دری، ترکی و چاپ کتاب به خط بریل و تولید 20 عنوان کتاب و فیلم را دارد، گفت: با توجه به وجود چنین ظرفیتی، از این کتاب‌ها نیز در مراکز کانونی استان استفاده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: امسال نیز 5 عنوان کتاب از سوی اعضای کانون پرورش فکری و مربیان کانون منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها