چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
دلالآن قیمت مواد اولیه صحافی را بالا می‌برند/ رکود در بازار صحافان

رییس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به رکود کاری در میان فعالان این صنف از دلال‌بازی برخی فروشندگان مواد اولیه در حوزه کاغذ و مقوا و افزایش قیمت این کالاها در بازار گلایه کرد.

جلیل غفاری‌رهبر، رئیس اتحادیه صحافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت کسب‌وکار صحافان در ماه‌های اخیر گفت:‌ صحافان نیز همانند دیگر فعالان و تولیدکنندگان کشور این‌روزها وضعیت چندان خوبی ندارند و مشاغل و کار آن‌ها دچار رکود و بیکاری شده است.
 
وی ادامه داد: به‌دنبال برگزاری نشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بخش زیادی از همکاران صحاف ما که در ماه‌های پایانی سال و اوایل سال پرکار بودند، بیکار مانده‌اند و وضعیت اقتصادی آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.
 
غفاری‌رهبر به رکود کاری در میان تولیدکنندگان دفتر هم اشاره کرد و افزود: از آنجایی که مشخص نیست سال تحصیلی جدید چگونه خواهد بود و آیا به روال سالیان قبل است یا خیر، بسیاری از فعالان این حوزه معطل مانده‌اند و نمی‌دانند باید چه اقدامی انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته صادرات دفتر به خارج از کشور ممنوع شد، عنوان کرد: امسال درخواست کرده‌ایم با توجه به رکود کاری در میان دست‌اندرکاران این حوزه و بیماری کرونا همچنین نامشخص بودن وضعیت مدارس کشور ممنوعیت صادرات برداشته شود ولی هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
 
غفاری‌رهبر همچنین به مشکل تامین مواد اولیه برای صحافان اشاره کرد و گفت:‌ کاغذ و مقوا مهمترین ماده مورد نیاز همکاران ما برای جلدسازی و صحافی به‌شمار می‌آید؛ ولی این‌روزها با نوسانات زیاد و قیمت‌های بالا در بازار عرضه می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: نگاهی به بازار نشان می‌دهد که انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز در بازار وجود دارد اما تجار با بالا و پایین رفتن نرخ ارز به‌صورت روزانه قیمت‌ها را تغییر می‌دهند که به‌نظرم این کار دلال‌بازی است و افراد با دلالی قیمت‌ها را تغییر می‌دهند.
 
به گفته غفاری‌رهبر، متاسفانه وضعیت اکنون به‌گونه‌ای است که نوسانات نرخ ارز موجب سود عده‌ای و ضرر عده دیگر در بازار می‌شود و تاجران و واردکنندگان از این موضوع به شدت سود می‌برند و به‌‌دلیل ‌نبود نظارت در این زمینه نمی‌توان بازار را کنترل کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها