دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
ویروس کرونا منتظر یک لحظه غفلت ماست

سید مهدی موسوی‌تبار گفت: نکته مهم درباره کرونا این است که این ویروس منتظر یک لحظه غفلت ماست. شاید ماه‌ها با دقت و وسواس همه موارد بهداشتی را رعایت کنیم، ولی با یک لحظه غفلت به ویروس مبتلا و یک عمر گرفتار شویم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هفت ماه از شیوع ویروس کووید 19 در جهان می‌گذرد، اما هنوز چهره این ویروس موذی تا اندازه زیادی ناشناخته مانده و هر روز ویژگی‌ها و علائم جدیدی از این بیماری بروز پیدا می‌کند. با وجود وسعت و شدت بیماری و تعداد بالای مبتلایان و فوتی‌ها، هنوز بسیاری از مردم آنطور که باید این ویروس و خطر مبتلا شدن را جدی نگرفته و اعتقاد چندانی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند. تا زمان یافتن درمان قطعی و در دسترس قرار گرفتن واکسن، تنها راه مبارزه با این ویروس، رعایت جدی و کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات است.
 
سید مهدی موسوی‌تبار؛ یکی از اهالی قلم است که در هفته‌های اخیر با این بیماری دست‌وپنجه نرم کرده است. این نویسنده، شاعر و خبرنگار درباره تجربه خود از مبارزه با این بیماری، گفت: من به شخصه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردم، اما شاید همه نتوانند به دلایل مختلف 100 درصد پروتکل‌ها را رعایت کنند. نکته مهم این است که ویروس کرونا منتظر یک لحظه است. شاید ماه‌ها با دقت و وسواس همه موارد بهداشتی را رعایت کنیم، ولی با یک لحظه غفلت به ویروس مبتلا و یک عمر گرفتار شویم.
 
وی ادامه داد: این بیماری عوارض وحشتناکی دارد. حتی ماندن در قرنطینه نیز علاوه بر تحمل رنج بیماری، از وجهه روانی عوارض سختی دارد که برخی شاید به سختی درمان شوند. ازجمله اینکه تعداد زیادی از بیماران پس از هفته‌ها مبارزه با بیماری در قرنطینه دچار افسردگی می‌شوند. متأسفانه تا کسی گرفتارش نشود، متوجه عمق فاجعه نمی‌شود. باید به کسانی که اعتقادی به رعایت پروتکل‌ها ندارند یا احتمال ابتلا به بیماری را جدی نمی‌گیرند، بگویم که این بیماری واقعا عذاب‌آور است.
 
موسوی‌تبار بیان کرد: وقتی یک بار در این روزها به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کردم، آنقدر فضای بیمارستان غیرعادی و وضعیت بیماران نامناسب بود که احساس حضور در میدان جنگ و شرایط جنگی را داشتم. اوضاع خیلی خطرناکی است که همه باید آن‌را جدی بگیرند تا هرچه زودتر شر این بیماری از سر همه مردم دنیا کم شود. حداقل به‌خاطر خانواده و عزیزانمان رعایت کنیم.
 
این نویسنده و شاعر در پایان تأکید کرد: استفاده از ماسک با همه سختی‌هایش و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در مقابل عذاب این بیماری، چیز عجیب و سختی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها