شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
تغییر بستر ارائه برنامه‌های فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم

معاون فرهنگی، هنری و مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم، برگزاری محفل شعر مهر و ماه به‌صورت مجازی را دستاوردی مهم ارزیابی کرد و گفت: تغییر بستر ارائه برنامه‌های فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم.

محمد غفاری معاون فرهنگی، هنری و مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم، در حاشیه برگزاری محفل ادبی مهر و ماه که با جمع محدودی از شاعران در سالن اجتماعات حوزه هنری قم و بدون حضور فیزیکی مخاطبان برگزار شد، در گفت‌گویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره برگزاری مجازی برنامه‌های این معاونت، گفت: بعد از اینکه دوباره همه‌گیری بیماری کرونا جدی‌تر و زیاد شد و مشخص شد که دیگر برگزاری محافل همیشگی با حضور شاعران قم امکان‌پذیر نیست، سعی کردیم به‌جای اجرای محافل، به برنامه‌‌های جایگزین رو بیاوریم و برای فضای مجازی تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم.
 
وی درباره تغییر بستر ارائه برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: اینکه بستر ارائه برنامه تغییر کرده است، باید به فال نیک بگیریم. هر ماه در هر محفل مهر و ماه نهایتا صد نفر از شاعران حضور پیدا می‌کردند اما به لطف انتشار در فضای مجازی، با مخاطب گسترده‌تری مواجه شدیم و پس از گذشت کمتر از دو روز، چندین برابر جمع حضوری، افراد در اپلیکیشن‌های مختلف برنامه این را تماشا کرده‌اند.
 

غفاری دستاورد برگزاری محفل مهر و ماه به‌صورت مجازی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: مهمترین دستاورد این برنامه، رسیدن به یک مدل اجرای برنامه بود. به این صورت که در هر برنامه میزبان متولدین همان ماه خواهیم بود و علاوه بر برگزاری یک جشن تولد کوچک برای شاعران جوان قم، از شعرخوانی آنها همه علاقه‌مندان بهره‌مند خواهند شد. این مدل می‌تواند در هر ماه تکرار شود.
 
معاون فرهنگی حوزه هنری استان قم بر لزوم تمهیدات برای برنامه‌های بعدی زیرمجموعه تابعه خود تاکید کرد و یادآور شد: طبیعی‌ است که همیشه اولین‌ تجربه‌ها با مشکلات فراوانی روبرو باشد و این برنامه هم بسیار سریع و بدون فراهم بودن شرایط ابتدایی برگزار شد. انشالله به‌زودی بیماری کرونا تمام شود و دوباره در محفل مهروماه شاهد حضور دوستان شاعرمان باشیم اما اگر باز هم این وضعیت ادامه پیدا کرد، حتما برنامه‌های بعدی با آمادگی بیشتری و با کیفیت تصویربرداری و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها