چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
انجمن نمی‌تواند همه تمرکزش را روی تالیف بگذارد

فریدون عموزاده خلیلی که روز گذشته مجددا به عنوان رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انتخاب شد، می‌گوید: انجمن می‌تواند برای اینکه تالیف تقویت شود و ارتقا یابد کمک‌دهنده باشد اما باید توجه داشت در عین حال‌که انجمن می‌تواند حامی تالیف باشد نمی‌تواند همه تمرکزش را روی تالیف بگذارد.

فریدون عموزاده خلیلی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌هایش به عنوان رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در این نهاد مدنی گفت: انجمن یک نهاد دموکراتیک است و برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی برای هر دوره‌ در هیات مدیره و به صورت شورایی انجام می‌شود. براین اساس من فقط می‌توانم درباره محورهایی صحبت کنم که در جلسه هیات مدیره مطرح شده است.
 
وی افزود: یکی از نکات مطرح شده در جلسه جدید هیات مدیره این بود که بتوانیم فعالیت‌های انجمن را در دو حوزه علمی و فرهنگی – آموزشی تقویت کنیم. مخصوصا با تقویت فضای مجازی و ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد. ما اخیرا در این زمینه دو تجربه‌ داشتیم نخست برگزاری نکوداشت برای زنده‌یاد سوسن طاقدیس و دوم برگزاری مجمع عمومی که تجربه‌های خوبی بود تا بتوانیم کار انجمنی و تشکیلاتی را با مخاطبان وسیع در فضای مجازی انجام دهیم. ایده‌های جدیدی هم برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های فضای مجازی مطرح شد که هنوز تصویب نشده است.
 
عموزاده خلیلی، درباره دیگر برنامه‌های انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، گفت: از سال گذشته بحث تشکل‌های صنفی مطرح بود و در نهایت با تفاهم وزارت کار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتیجه خوبی رسید و در هیات مدیره قبلی مصوب شد برای پیوستن به انجمن صنفی و فعالیت صنفی انجمن نویسندگان برنامه‌ریزی و تلاش کنیم. در هیات مدیره‌ جدید هم روی این موضوع تاکید شد و یکی از نخستین کارهای ما این است که بتوانیم فعالیت‌های صنفی را به فعالیت‌های انجمن اضافه کنیم.
 
این نویسنده و منتقد ادبی، در زمینه برنامه‌های انجمن در راستای حمایت از تالیف گفت: در راستای حمایت از تالیف، به صورت شخصی پیگیری‌هایی انجام می‌دهم چه در سمت عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی‌ کتاب چه در سمت رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان. قاعدتا انجمن می‌تواند کمک‌دهنده باشد برای اینکه تالیف تقویت شود و ارتقا یابد. اما باید توجه داشت در عین حالی‌که انجمن می‌تواند حامی تالیف باشد نمی‌تواند همه تمرکزش را روی تالیف بگذارد چون ما پژوهشگران، مترجمان و روزنامه‌نگاران حوزه کودک و نوجوان هم داریم و باید در همه زمینه‌ها برنامه‌ریزی و حمایت کنیم.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها